بررسی توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک و تجارت گاز و فرآورده بین ایران و عراق
بررسی توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک و تجارت گاز و فرآورده بین ایران و عراق
وزیران نفت ایران و عراق طی دیداری افزایش همکاری‌ها در زمینه توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک، تجارت گاز و فرآورده‌های نفت، شیوه‌های پرداخت و توسعه زیرساخت‌ها برای تجارت فرآورده را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از خبرگزاری میزان – به گزارش شانا، جواد اوجی و حیان عبدالغنی عبدالزهرا در حاشیه نشست فوق‌العاده وزارتی ویژه برگزاری هفتمین نشست سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر درباره روابط نفتی دو کشور گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار همچنین موضوع تجارت گاز، شیوه‌های پرداخت آن، تجارت فرآورده‌های نفتی و تکمیل زیرساخت‌های دو کشور برای توسعه تجارت فرآورده بررسی شد.

توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک نیز از محور‌های مذاکرات دوجانبه وزیران نفت دو کشور بود و در پایان مقرر شد یک یا دو میدان مشترک که حجم ذخیره کمتری دارند، برای آغاز انتخاب شوند و به‌تدریج توسعه یکپارچه میدان‌های بزرگ‌تر و مشترک اصلی دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

اوجی و عبدالغنی در این دیدار همچنین درباره همکاری‌ها در زمینه جمع‌آوری گاز‌های مشعل، انجام خدمات حفاری در بخش نفت و ایجاد برخی زیرساخت‌ها نظیر خطوط لوله ازسوی شرکت‌های توانمند ایرانی در عراق گفتگو کردند و در این زمینه توافق‌هایی حاصل شد.

هفتمین نشست سران دولت‌ها و کشور‌های عضو مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در حال برگزاری است.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان