تلاش برای جذب اعتبارات ملی با هدف تسریع در اجرای پروژه های عمرانی رشت
تلاش برای جذب اعتبارات ملی با هدف تسریع در اجرای پروژه های عمرانی رشت
محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حمایت های صورت گرفته پیرامون مباحث مختلف شهری اظهار کرد: در مباحث مختلف به ویژه قانع کردن وزارتخانه به منظور اجرای تراموا حمایت های خوبی از طرف کوچکی نژاد صورت گرفت.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا  چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ در دیدار با جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حمایت های صورت گرفته پیرامون مباحث مختلف شهری اظهار کرد: در مباحث مختلف به ویژه قانع کردن وزارتخانه به منظور اجرای تراموا حمایت های خوبی از طرف کوچکی نژاد صورت گرفت و این در حالی است که به واسطه برخی از مکاتبات ناصوابی که انجام شده بود، اجرای این پروژه بسیار مهم قرار بود به طور کامل منتفی شود اما با حمایت های جبار کوچکی نژاد اجرای این پروژه در بودجه سال ۱۴۰۳ دارای ردیف اعتباری شده و امیدواریم با اجرای آن گلایه های شهروندان در حوزه حمل و نقل برطرف شود.
وی در ادامه، تسریع در اجرای رینگ ۹۰ متری رشت را نیازمند جذب اعتبارات ملی عنوان کرد و افزود: برای اجرای پروژه مذکور به حمایت نمایندگان مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم زیرا با اجرایی شدن این پروژه بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی رشت برطرف می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بند «ت» تبصره «شش» پیرامون منازل و اماکنی که دارای حکم قطعی تخریب هستند، بیان کرد: در جلسه مجمع مشورتی شورای مراکز استان ها که با حضور روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز کشور برگزار شد، مقرر گردید لایحه ای از طرف شورای عالی استان ها مبنی بر تمدید مدت تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ با اصلاحاتی از جمله محاسبه مبلغ جریمه براساس سال تخلف، امکان پرداخت تقسیطی و املاک فاقد سند برای مجلس ارسال شود و تقاضا داریم با جلب نظر مساعد سایر نمایندگان مجلس و تصویب لایحه، امکان استفاده بیشتر مردم در همه مناطق شهر از فرصت ایجاد شده فراهم شود.
طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت بابت مالیات بر ارزش افزوده
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار مذکور به طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت بابت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: مکاتبات و رایزنی های لازم به منظور اختصاص این مبلغ انجام شده و به زودی طی نشستی با حضور رئیس محاسبات پیرامون نحوه پرداخت آن گفت و گو می کنیم.
جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه شهرداری رشت فردی را به منظور پیگیری اقدامات در تهران معرفی کند، تصریح کرد: برخی از شهرداری های دیگر شهرهای کشور این اقدام را انجام داده و طرح ها و اعتبارات مورد نیازشان با سرعت بیشتری پیگیری می شود و شهرداری رشت نیز بهتر است این مهم را سرعت ببخشد.
وی در ادامه به مشکل فاضلاب رشت اشاره کرد و افزود: بررسی رفع مشکلات فاضلاب رشت را نیز در دست بررسی داریم.
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه منابع مورد نیاز در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد، تصریح کرد: اصلاح وضعیت ورودی های رشت از دیگر مباحثی است که در تلاش برای جذب اعتبارات و اجرایی شدن آن هستیم.
کوچکی نژاد با تاکید براینکه تعهد می دهیم در صورتی که فرآیند زمان بندی پروژه های عمرانی رشت مشخص شود، بتوانیم اعتبارات ملی خوبی برای شهر جذب کنیم، بیان کرد: از هر منابع اعتباری دولتی باید به منظور اجرا و اتمام پروژه های عمرانی در رشت بهره مند شویم.
تسریع فرآیند احداث تقاطع های غیر همسطح رشت با جذب اعتبارات ملی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در دیدار جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام با رئیس و اعضای شورای اسلامی رشت اظهار کرد: برای نخستین مرتبه هشت تقاطع غیر همسطح رشت در راستای پروژه های طرح میثاق در دست انجام است و روند اجرای این اقدام بزرگ با جذب اعتبارات ملی تسریع می شود.
سید شمس شفیعی ساماندهی رودخانه های رشت، رینگ ۹۰ متری و … را داری قابلیت قرار گرفتن در بودجه ملی دانست و افزود: امسال مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان در بودجه دولت به منظور توسعه اطراف بقاع متبرکه تمام کشور اختصاص پیدا کرده که به عنوان مثال می توان به شاهچراغ اشاره کرد و انتظار داریم این اعتبارات برای بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت نیز اختصاص پیدا کند تا با چنین اقداماتی این حرم مطهره به قطب گردشگری زیارتی تبدیل شود.
  • منبع خبر : شهرداری رشت