نقش مهم دهیاران در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گیلان
نقش مهم دهیاران در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گیلان
دهیاری‌ها و بخشداری‌ها باید رصدهای لازم را در حوزه تخلفات انجام دهند.

به گزارش رشتستان- یاور پیرعلایی ، با اشاره به ضرورت جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران در این زمینه وظایف خاصی برعهده دارند و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مختلفی نیز در این زمینه ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم شالیزارها و کاربری‌های باغی در سطح استان گیلان از بین بروند و متاسفانه در مازندران با شهرک‌سازی‌ها و برج‌سازی‌ها این اتفاقات افتاد.

پیرعلایی با بیان اینکه از هر سرمایه‌گذاری که قصد و ایده سرمایه‌گذاری به‌صورت قانونی داشته باشد استقبال می‌کنیم افزود: اگر سرمایه‌گذاران به‌صورت قانونی اقدام به تغییر کاربری و ایجاد مراکز تجاری، صنعتی و گردشگری کنند از آنها حمایت می‌کنیم اما با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد خواهیم کرد.

وی از اعزام اکیپ‌های ویژه به سطح روستاها خبر داد و بیان داشت: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها مرجع صدور پروانه هستند و می‌بایست رصدهای لازم را در حوزه ساخت‌وساز انجام دهند و با اکیپ‌های بازرسی پیگیر این قضیه باشند البته دهیاران نیز مرجع صدور پروانه در داخل روستاها هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به ضرورت جلوگیری از تخلفات ساختمانی توسط دهیاران تصریح کرد: افرادی از داخل روستاها و حتی استان‌های دیگر اقدام به ویلاسازی در روستاها می‌کنند که ما مخالف این قضیه نیستیم اما می‌بایست قوانین نیز رعایت شود.

پیرعلایی گفت: جلسات مختلفی با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط و فرمانداران تشکیل دادیم و دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان در حوزه روستا در بخش جهاد، آب، برق و گاز نیز مُجاب شدند که با تخلفات ساختمانی در حوزه‌های خود برخورد کنند و قطع انشعابات را انجام دهند.

وی افزود: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز آمادگی دریافت گزارشات مردمی در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح روستاها را دارد و پس از آن اکیپ‌های بازرسی را اعزام کرده و بررسی‌های لازم انجام خواهد شد البته گزارشات باید کاملاً مستند باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم