سامانه خدمات غیرحضوری ، شعبه ای مجازی و بدون تعطیلی و در دسترس تمام شهروندان است
سامانه خدمات غیرحضوری ، شعبه ای مجازی و بدون تعطیلی و در دسترس تمام شهروندان است
توسعه خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات و تحولات دیجیتالی صورت گرفته برای افزایش رضایتمندی مخاطبان و دسترسی آسان آنها به خدمات در کنار حذف دفترچه های درمانی از اقدامات بزرگ تامین اجتماعی در سالهای اخیر بوده است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد با اشاره به اینکه در سالهای اخیر امکانات متنوعی برای ثبت انواع درخواست ها در بخشهای مختلف تعهداتی برای جامعه هدف در گروههای بیمه شدگان ، بازنشستگان و کارفرمایان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir فراهم شده است این رویکرد را در راستای تحولات دیجیتالی سازمان با هدف کاهش مراجعات و تسریع و تسهیل ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مخاطبان دانست .

وی با بیان اینکه در گام اولیه این مهم در قالب طرح ۳۰۷۰ با هدفگذاری ارائه ۳۰ خدمت برای کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه و یا به تعبیری کاهش هفتاد درصدی حضور مخاطبان انجام پذیرفت افزود : در حال حاضر خدمات این سامانه از ۴۰ مورد نیز تجاوز نموده و بستری مطمئن و در دسترس برای شرکای اجتماعی سازمان در گروههای گوناگون تلقی میگردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه هر بیمه شده ، کارفرما یا بازنشسته ای میتواند به سادگی و با ایجاد حساب کاربری در تمام ایام و ساعات به دلخواه خود از خدمات پیش بینی شده این سامانه بهره بگیرد اظهار داشت : سامانه es.tamin.ir در واقع به منزله شعبه ای مجازی و بدون تعطیلی و در دسترس مخاطبان است .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه در دهه گذشته خدمات محدودی از قبیل مشاهده سابقه و فیش مستمری در بستر اینترنت فراهم بود اظهار داشت در حال حاضر بسیاری از درخواستها و خدمات برای مخاطبین در بستر سامانه غیرحضوری مهیا میباشد .

وی خاطر نشان ساخت تمامی بیمه شدگان ، کارفرمایان و بازنشستگان باید با ایجاد حساب کاربری در سامانه مذکور نسبت به گام نخست جهت بهره مندی از این بستر اقدام نمایند .

مدیرکل تامین اجتماعی ، سادگی کار در سامانه ، وجود منوهای متنوع برای گروههای هدف ، قابلیت بارگذاری اسناد ، تغییر شماره تلفن همراه  ، اعلام شماره حساب ، محاسبه خدمت سربازی و مبلغ بازنشستگی ، ثبت درخواست استفاده از تعهدات ، درخواست انواع مستمری ها و … را از ویژگی های این سامانه برشمرد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان