ناپایداری وضعیت کرونایی در گیلان؛ ۵۰ درصد ناقلان بدون علائم هستند
ناپایداری وضعیت کرونایی در گیلان؛ ۵۰ درصد ناقلان بدون علائم هستند
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان باا اشاره به شکننده بودن وضعیت کرونا در گیلان گفت: ۵۰ درصد ناقلان بدون علائم هستند.

آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: ۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۶۰ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند.

حیدرزاده عنوان داشت: هر چه میزان ازدحام جمعیت در قالب دورهمی و یا اجتماعات غیردورهمی افزایش یابد باعث انتقال راحتتر ویروس کرونا در بین افراد می‌شود.

وی افزود: بیش‌از نیمی از بیماران مبتلا به کرونا علائمی ندارند و به همین جهت نمی‌توان فرد بیمار را در جمع‌ها شناسایی کرد به همین دلیل دید و بازدیدهای نوروزی برای مسافران و هم میزبانان خطر آفرین است.

حیدرزاده گفت: تقاضای ما از مسافرانی که قصد سفر به گیلان را دارند این است که امسال برنامه مسافرت خود را لغو کنند و اگر در استان حضور دارند هر چه سریعتر نسبت به خروج از استان اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: افراد باید در فضای سر بسته در کنار افرادی که خارج از خانواده‌شان هستند قرار نگرفته و در صورت الزام برای حضور در فضای بسته از دو ماسک استفاده کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم