رشد ۱۳ درصدی بازنشستگان در تامین اجتماعی شعبه آستانه اشرفیه
رشد ۱۳ درصدی بازنشستگان در تامین اجتماعی شعبه آستانه اشرفیه
27 درصد از جمعیت سی هزار نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان آستانه اشرفیه را مستمری بگیران و افراد تبعی آنها تشکیل میدهند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، صادق پردل رئیس شعبه آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه سی هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد افزود : از این تعداد حدود ۴۰۰۰ نفر را مستمری بگیران تشکیل میدهند که با احتساب افراد تبعی ، حدود ۲۷ درصد از جمعیت مخاطبین در آستانه اشرفیه را در بر میگیرند .

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۲۵۰ نفر در حال حاضر در زمره بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در این شعبه قرار دارند اذعان داشت در ده ماهه لغایت دی امسال بیش از ۵۳۰ نفر به جرگه بیمه شدگان مشاغل آزاد پیوسته اند که بیانگر رشد ۳۰ درصدی و رسیدن آمار این گروه به ۲۳۰۹ نفر است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه ۴۵ درصد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش با حدود ۴۶۰۰ نفر جمعیت را بیمه شدگان اجباری تشکیل میدهند ، خاطر نشان ساخت بیش از ۹۰۰ کارگر ساختمانی و ۸۰۰ راننده از دیگر گروههای بزرگ بیمه شدگان تحت پوشش هستند .

صادق پردل در بخش دیگری از این گزارش آماری با اشاره به افزایش ۲۷۵ نفری بازنشستگان در این مدت از رشد ۱۳ درصدی این قشر در کنار افزایش ۱۰ درصدی بازماندگان از ۸۳۲ به ۹۲۲ نفر خبر داده و اظهار داشت : ازکارافتادگان شعبه نیز با ۲۱ نفر افزایش از رشدی ۱۴ درصدی برخوردار بوده است .

رئیس شعبه آستانه اشرفیه افزود : ماهانه به طور متوسط  ۱۳/۵ میلیارد تومان تعهدات در سالجاری به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان پرداخت شده که این رقم تا پایان بهمن ۱۴۸ میلیارد تومان بوده و با احتساب عیدی و مستمری اسفندماه این رقم به حدود ۱۷۰ میلیارد تومان در سالجاری خواهد رسید .

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۸۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری میزان تعهدات این بخش در سالجاری را قریب به ۸ میلیارد تومان اعلام نمود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان