مشاهده ۸ مورد کرونای دلتا در گیلان/ سه رقمی شدن بستری های روزانه
مشاهده ۸ مورد کرونای دلتا در گیلان/ سه رقمی شدن بستری های روزانه
معاون درمان علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه گزارش های رسیده نشان می دهد تا روز گذشته هشت مورد ابتلا به کرونای دلتا در استان داشتیم، گفت: کُشندگی داخل بیمارستانی دلتا نیز دو برابر بیشتر از کرونای اولیه است.

دکتر انوش دهنادی مقدم، با بیان اینکه طی امروز ۱۰۹ بیمار جدید کرونایی را در بیمارستان های گیلان بستری کردیم، گفت: در مجموع ۳۸۷ بیمار کرونایی در استان بستری هستند و حال ۵۵ بیمار وخیم است.

وی مهمترین علت این روند افزایشی بیماران کرونایی را عدم رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار کرد: متاسفانه گزارش های رسیده نشان می دهد تا روز گذشته هشت مورد ابتلا به کرونای دلتا در استان داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کرونای دلتا ۶۰ درصد مسری تر است، تصریح کرد: کُشندگی داخل بیمارستانی دلتا نیز دو برابر بیشتر از کرونای اولیه بوده و در کشورهایی که کرونای دلتا دیده شده، رفته رفته به نوع غالب تبدیل شده است.

دهنادی مقدم در گفت وگوی خبری شبکه باران، رعایت پروتکل های بهداشتی را موثرترین راه پیشگیری از ابتلا دانست و گفت: در حال حاضر ابتلا به بیماری مهم نیست، بلکه افراد تا ماه ها بعد از بهبودی نیز دچار عوارضی همچون خستگی، از دست دادن حس بویایی و کمبود قوای جسمانی می شوند.

وی با بیان اینکه پنج شهرستان قرمز و شش شهرستان نارنجی داریم، عنوان کرد: مردم در پیشگیری از بیماری جدی تر باشند، اما متاسفانه کمتر از ۵۰ درصد مردم ماسک می زنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، خواستار عدم شرکت در میهمانی ها و دورهمی ها و پرهیز از رفتن به تفرجگاه ها و سواحل دریا و قرار نگرفتن در سوپرمارکت ها و اماکن شلوغ فاقد تهویه مناسب شد و ادامه داد: مردم فاصله گذاری حداقل دو متری را رعایت کنند و ضد عفونی کردن دست ها را همچنان انجام دهند.

وی مهمترین عامل خطر برای استان گیلان را مسافرت دانست و خاطرنشان کرد: مسافرت های زیاد استان گیلان را تهدید می کند لذا هموطنان به گیلان سفر نکنند و مردم گیلان نیز مسافرت نروند و از مسافرپذیری خودداری کنند.

  • منبع خبر : ایسنا