جان‌فشانی کادر درمان در ایام کرونا، برگ زرینی از افتخارات جامعه پزشکی است
جان‌فشانی کادر درمان در ایام کرونا، برگ زرینی از افتخارات جامعه پزشکی است
استاندار گیلان جان‌فشانی کادر درمان در ایام کرونا را برگ زرینی از افتخارات جامعه پزشکی دانست و گفت: دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های درمانی گیلان اهتمام جدی دارد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی صبح چهارشنبه دوم شهریور در نخستین روز از هفته دولت در آئین تجلیل از پزشکان و داروسازان در بیمارستان الزهرای رشت با گرامیداشت روز پزشک و داروساز اظهار کرد: تلاش‌های ارزنده پزشکان ، پرستاران و داروسازان به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا، موجب نجات جان بیماران را فراهم ساخت.
وی جایگاه جامعه پزشکی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: پزشکان و فعالان حوزه سلامت از استعدادی که خداوند متعال در اختیارشان قرار داده در مسیر گره گشایی و خدمت به مردم استفاده کنند.
دکتر عباسی تصریح کرد: مردم در بحبوحه مقابله با ویروس کرونا، هر روز شاهد مجاهدت و ایثار پزشکان و پرستاران خستگی‌ناپذیر در اقصی نقاط کشور بودند و جان‌فشانی و شهادت برخی از کارکنان دلسوز جامعه پزشکی برگ پرافتخار و زرینی از اوج رشادت و خلوص این قشر پرتلاش و ساعی جامعه اسلامی است.
وی به ضعف زیرساخت های درمانی گیلان و اهتمام دولت سیزدهم برای برطرف کردن این مشکلات اشاره کرد و افزود: در بخش های تروما ، اورژانس و در بحث تصادفات در شرق و غرب گیلان با مشکلات فراوانی مواجه هستیم که نیازمند تلاش بیشتری برای رفع این مشکلات هستیم.
دکتر عباسی به اعتبارات یکهزار میلیارد تومانی سفر هیات دولت برای نوسازی و بازسازی بیمارستان ها اشاره و اضافه کرد: در تلاشیم تا شاخص توسعه زیرساخت های درمانی گیلان را توسعه دهیم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
استاندار گیلان احترام و تکریم بیماران، تعامل با مردم، حضور در مناطق کم برخوردار و ارائه خدمت به محرومان توسط جامعه پزشکی را اثربخش دانست و اظهار کرد: توفیق و عنایت خداوند متعال در این مسیر افتخاری است که در اختیار پزشکان قرار داده شده و امیدواریم که در این مسیر موفق باشند.
در این مراسم استاندار گیلان از شماری از خانواده شهدای سلامت، پزشکان و فعالان حوزه درمان به مناسبت روز پزشک تقدیر کرد.
  • منبع خبر : استانداری گیلان