تامین اجتماعی کوچصفهان ماهانه ۲۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می نماید
تامین اجتماعی کوچصفهان ماهانه ۲۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می نماید
بیش از 26500 نفر افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در بخش کوچصفهان در نیمه اول سالجاری افزون بر 120 میلیارد تومان تعهدات دریافت نموده اند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، فیض اله نظری رئیس شعبه کوچصفهان با اشاره به اینکه قریب به ۹۰۰۰ نفر بیمه شده اصلی و افزون بر ۳۴۵۰ نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه ۲۶۵۸۹ نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در منطقه را تا پایان شهریورماه تشکیل میدهند اذعان داشت : پرداخت رقمی در حدود ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مستمری ماهانه و افزون بر یک میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به همراه انواع غرامتها و کمک هزینه ها ، مجموع ارقام تعهداتی این شعبه را به ۲۰ میلیارد تومان در هر ماه میرساند .

وی با اشاره به اینکه دوسوم مستمری بگیران تحت پوشش را بازنشستگان و حدود شصت درصد بیمه شدگان را نیز گروه بیمه شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) تشکیل میدهد افزود : بیش از ۲۰۰ نفر در این شعبه از مقرری بیمه بیکاری استفاده مینمایند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه کوچصفهان همچنین اذعان داشت در نیمه اول سالجاری ۱۰۳ نفر به جرگه مستمری بگیران این شعبه پیوسته اند که رشدی معادل ۳ درصد میباشد و این درحالیست که شمار بیمه شدگان اصلی نیز در همین مدت تنها ۱۳۸ نفر یعنی ۱/۵ درصد رشد نسبت به اسفند ۱۴۰۰ بوده است .

فیض اله نظری با تاکید بر اینکه نسبت پشتیبانی ( بیمه شدگان به مستمری بگیران ) در تامین اجتماعی گیلان کمترین میزان یعنی ۲/۹۳ در کشور است اظهار داشت متاسفانه با روند رو به رشد غیر طبیعی مستمری بگیران در سالهای اخیر این شاخص در کوچصفهان معادل ۲/۸۳ و کمتر از میانگین استان است .

تامین اجتماعی کوچصفهان در شش ماهه نخست سالجاری حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران خود پرداخت نموده است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان