برگزاری جشنواره ورزشی و بازیهای بومی محلی ویژه توانخواهان بهزیستی در شهرستان املش
برگزاری جشنواره ورزشی و بازیهای بومی محلی ویژه توانخواهان بهزیستی در شهرستان املش
به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی معلولین؛ جشنواره ورزشی و بازیهای بومی محلی ویژه توانخواهان بهزیستی شهرستان املش با حضور سیما مهری رئیس اداره بهزیستی املش و سایر مسئولین شهرستانی در باشگاه ورزشی ۲۲ بهمن پارک گلستان شهرستان املش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ سیما مهری رئیس اداره بهزیستی املش در این مراسم بیان داشت: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف شاهد اجرایی شدن هر چه بهتر قوانین مصوب حمایتی در مورد افراد دارای معلولیت و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصتهای شغلی و در نهایت برابری فرصتهای اجتماعی به عنوان مطالبه به حق جامعه افراد دارای معلولیت باشیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه برنامه های توانمند سازی افراد دارای معلولیت و بهبود دسترسی این افراد به فعالیت ها و امکانات ورزشی بر شمرد و گفت: هدف اصلی سازمان بهزیستی این است تا با اجرای برنامه های ورزشی، ضمن پرورش قوای جسمانی، شرایط  روحی و روانی و مهارتهای ارتباطی و مشارکت اجتماعی توانخواهان و مددجویان نیز ارتقاء یابد.

رئیس اداره بهزیستی املش در پایان از حضور جامعه هدف در این برنامه و همچنین همکاری  اداره ورزش و شبکه بهداشت و درمان در خصوص اختصاص مکان برگزاری مراسم و اجرای ویزیت رایگان تشکر و قدردانی کرد و تداوم همکاری بیشتر سایر نهادهای اجرایی در خصوص فراهم نمودن بستر مناسب برای جامعه هدف بهزیستی را خواستار شد.

 گفتنی است این جشنواره ورزشی و بازی های بومی محلی ویژه افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در سه حیطه بازی های طناب کشی، دارت و مهارتی برگزار شد و در خاتمه این مراسم از برترینهای این مسابقات و سایر توانخواهان شرکت کننده، با اهدای جوایز تجلیل به عمل آمد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان