برگزاری سومین جلسه کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در استانداری گیلان
برگزاری سومین جلسه کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در استانداری گیلان
صبح روز چهاردهم دی ماه، سومین جلسه کارگروه امور اقتصادی ،اشتغال و سرمایه گذاری استان به ریاست دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و با حضور سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان ، سایر مدیران کل دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل و فرمانداران شهرستانها در محل استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه ضمن  تشریح  عملکرد   بهزیستی در راستای جذب اعتبارات بند«ب»تبصره ۱۶و درصد جذب اعتبارات هریک از  بانک‌های عامل، گزارشی از چالش ثبت نام  متقاضیان تسهیلات در سامانه نظارتی استان مطرح نمود.

همچنین آخرین وضعیت سامانه رصد و ثبت اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه مربوطه، اقدامات انجام شده در مورد تسهیلات حمایت از مشاغل خانگی استان و آخرین وضعیت اجرای طرح پایلوت مشاغل غیر مستمر در استان مورد بررسی قرارگرفت.

در پایان نیز دکتر عباسی استاندار گیلان ضمن لزوم همکاری بیشتر بانک‌های استان در توزیع اعتبارات با توجه به فرصت باقی مانده تا پایان سال جهت تحقق تعهد اشتغال استان در سال‌جاری ، بر نظارت بیشتر دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل  بر اعتبارات توزیع شده و اشتغال های ایجادی تاکید کرد و گفت: اشتغال و اقتصاد دو مفهوم وابسته به یکدیگرند، از اینرو باید در جریان توسعه پایدار اشتغال و اقتصاد را با یکدیگر ارتقاء بخشید.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال دارای تعریفی مشخص همراه با مزایای قانونی است و خارج از این تعریف را نمی توان در مقوله ایجاد اشتغال پایدار لحاظ کرد

استاندار گیلان بر ضرورت مولدسازی اشتغال در ابعاد خرد و کلان تاکید و تصریح کرد: نقش تعاونی، گردشگری و کارآفرینی بر ایجاد اشتغال مولد باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

دکتر عباسی، تقویت مشاغل خانگی و توسعه صنایع دستی را امری مهم در بالندگی اقتصادی دانست و گفت: بانک های عامل در پرداخت تسهیلات بروکراسی اداری را رها کرده و ضمن تمکین به قانون ، زمینه توسعه کسب و کار در استان را محقق کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: تربیت و آموزش نیروی متخصص در گرایش های همسو با ظرفیت های اشتغال استان، بکارگیری افراد تحصیل کرده و متخصص در بنگاه های اقتصادی دانش بنیان و نیز حمایت از صاحبان مشاغل به منظور افزایش سطح تولید و اشغال مورد تاکید است.

در این نشست که فرمانداران شهرستانهای استان بصورت ارتباط تصویری حضور داشتند، شماری از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها گزارش خود را در حوزه توسعه اشتغال و اقتصاد ارائه کردند.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان