یادداشت فرماندار رشت خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
یادداشت فرماندار رشت خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
فرماندار رشت تاکید کرد؛ثبت ملی رشتی دوزی فرصتی گرانقدر جهت رونق صنایع دستی و حفظ میراث فرهنگی رشت است.

فرماندار رشت در یادداشتی خطاب به مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تقدیر از تلاش های صورت پذیرفته جهت ثبت ملی هنر رشتی دوزی، ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود شهرستان رشت، شاهد رشد شتابوار، توسعه و رونق بیش از پیش این صنعت و هنر گرانسنگ، باشیم.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی در یادداشتی خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تقدیر از تلاش های صورت پذیرفته در راستای ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی، ابراز امیدواری کرد: این رویداد مبارک زمینه ساز توسعه صنایع دستی و رونق بیش از پیش رشتی دوزی در سطح این شهرستان باشد.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیر کل محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان

 سلام علیکم

ذوق و هنر زنان و مردان گیلانی به ویژه رشتوندان از دیرباز در دل تاریخ ایران سرافراز، همواره زبانزد خاص و عام بوده و هنر رشتی دوزی حمایتگر روحیه هنرمندانه مردمان این دیار است که ریشه در صنعت پررونق ابریشم گیلان در ادوار تاریخی دارد.

بی شک ثبت رشت به عنوان شهر  ملی رشتی دوزی که با تلاش  دلسوزان عرصه صنایع دستی و متولیان آن و پشتکار هنرمندان این رشته، میسر گردید، فرصتی ارزشمند در جهت احیای بیش از پیش هنر رشتی دوزی و رونق و تجاری سازی آن خواهد بود.

از همین رو ضمن تبریک این رویداد خجسته به جنابعالی و مردم خوش ذوق شهر باران های نقره ای به ویژه هنرمندان رشتی دوز، رجای واثق دارم با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود شهرستان رشت، شاهد رشد شتابوار، توسعه و رونق بیش از پیش این صنعت و هنر گرانسنگ و گشایش دریچه ای جدید در راستای حفظ و ترویج میراث معنوی و فرهنگی این دیار، خواهیم بود. علی فتح اللهی فرماندار رشت