اجرای طرح‌های عمرانی، با هدف تولید ثروت و رشد اقتصادی صورت پذیرد
اجرای طرح‌های عمرانی، با هدف تولید ثروت و رشد اقتصادی صورت پذیرد
فرماندار رشت با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های توسعه ای شهرستان در تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، تاکید کرد: اختصاص اعتبارات و اجرای طرح های عمرانی در راستای تولید ثروت و رشد اقتصادی صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستنان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت دکتر حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر (پنجشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱) در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان، با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر مدیران دستگاه ها برای جذب حداکثری اعتبارات خاطرنشان کرد: شناسایی زمینه های جدید سرمایه گذاری و تکمیل پروژه‌های اقتصادی شهرستان، در اولویت کاری دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت ها و تحلیل چالش های سرمایه گذاری در بخش های مختلف، پیش زمینه دستیابی به نتایج مورد انتظار از تدوین برنامه‌های اقتصادی است.

امام پناهی با اشاره به هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه در دستیابی به متوسط رشد اقتصادی سالیانه ۸ درصد و نقش تهیه برنامه‌های عملیاتی در تحقق این مهم، تاکید نمود: دستگاه‌ها مراقبت نمایند تا اجرای طرح‌های عمرانی در سطوح مختلف، با اولویت ارتقاء بهره‌وری، تولید ثروت و رشد اقتصادی صورت پذیرد.

وی افزود: شاخص های وسعت، جمعیت و همچنین قابلیت های توسعه ای رشت مانند اتصال محورهای اصلی استان به یکدیگر در این نقطه، استقرار موسسات پژوهشی شیلات و کشاورزی در سطح ملی و بین المللی، اکوتوریسم، سهم حداکثری از استقرار صنایع استان، شهرک ها و نواحی صنعتی، راه‌آهن و فرودگاه‌؛ زمینه های تحقق اهداف توسعه برنامه ششم در مرکز استان را فراهم آورده است.

فرماندار رشت رفع تنگناهای موجود در مسیر سرمایه‌گذاری را امری ضروری در توسعه شهرستان معرفی و خاطرنشان کرد: در این راستا باید نگاه ویژه‌ حمایتی نسبت به پروژه‌های پیشران تولید و اشتغال شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان اظهار داشت: اولویت در اختصاص اعتبار به پروژه ها، با طرح‌های نیمه تمام و اثرگذار در تولید، اشتغال و افزایش رشد اقتصادی می باشد.

امام پناهی با ذکر این مطلب که تولید ثروت و افزایش اشتغال موجب تثبیت جمعیت و مولد بودن روستا خواهد شد، گفت: شناخت توانمندی روستاییان، فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و تولید و نیز تقویت بخش‌های خصوصی و تعاونی، نقش موثری در شکوفایی چرخه اقتصاد روستا دارد.

فرماندار رشت عقب ماندگی شهرستان در برخورداری از برخی زیرساخت ها نسبت به شاخص‌های کشوری و استانی را یکی از موانع توسعه نام برده و خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد تا با ارتقاء شاخص ها و شناسایی ظرفیت‌های مغفول، از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به بهترین نحو استفاده شود.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق اهداف برنامه ششم توسعه را مهم ارزیابی و بر آمادگی مجموعه فرمانداری در حمایت از این گونه فعالیت‌ها تاکید نمود.

مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختصاص بودجه قابل قبول برای تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، گفت: دستگاه‌ها در مدت باقیمانده از سال با جبران عقب ماندگی در تکمیل پروژه‌ها، در راستای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.

وی آب شرب مورد نیاز شهرستان را یکی از عمده مشکلات رشت برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه، دو سرفصل تامین و انتقال مطرح می‌باشد که در راستای آن نیازمند سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های تکمیل، تعمیر و نگهداری خطوط اصلی انتقال آب شهرستان، می باشیم.

دکتر احمدی دیگر نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت پسماند، فاضلاب و ترافیک شهری را شایسته رشت ندانسته و با اظهار امیدواری برای انجام اقدامات موثر در ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود، بر همت جمعی و هم افزایی مسئولین و مردم برای رسیدن به اهداف توسعه ای و رشد اقتصادی مطلوب تاکید کرد.

همچنین دکتر کاووسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه ریزی استان نیز در این جلسه با اشاره به اتخاذ رویکرد برنامه محور در اختصاص بودجه و تعیین زمینه های مشارکت شهرستان ها در تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی مورد انتظار، گفت: برای تحقق این هدف، نیازمند بهره وری یعنی استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و ایجاد اشتغال جدید با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید می باشیم.

در خلال این جلسه، مدیران و نمایندگان دستگاه های حاضر به ارائه گزارش برنامه‌ها و عملکرد ادارات متبوع خود پرداختند.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت