تلاش همه‌جانبه و پرهیز از اختلافات نخستین رکن ارتقا و پیشرفت دانشگاه است
تلاش همه‌جانبه و پرهیز از اختلافات نخستین رکن ارتقا و پیشرفت دانشگاه است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان توصیه به وحدت و همگرایی استعدادها در جهت رشد و پیشرفت دانشگاه، گفت: تلاش همه‌جانبه و پرهیز از اختلافات میان اعضای هیئت‌علمی نخستین رکن ارتقا و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ عصر  دوشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۱ اعضای هیئت‌علمی گروه بهداشت دانشگاه با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دفتر ریاست دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه رشد، توسعه و بالندگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گرو تلاش و همت اعضای هیئت‌علمی در گروه‌های تخصصی است، اظهار کرد: دانشگاه را دانشکده‌ها و دانشکده‌ها را اعضای هیئت‌علمی گروه‌های تخصصی، اداره می‌کنند.

وی با توصیه به وحدت و همگرایی استعدادها در جهت رشد و پیشرفت دانشگاه، افزود: تلاش همه‌جانبه و پرهیز از اختلافات در بین اعضای هیئت‌علمی نخستین رکن ارتقا و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع استیجاری بودن ساختمان دانشکده بهداشت اشاره کرد و گفت: استیجاری بودن ساختمان دانشکده بهداشت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گروه بهداشت است که خوشبختانه با تلاش‌های مستمر صورت گرفته، شرایط برای انتقال و جابه‌جایی فراهم‌شده است.

دکتر بالو، جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه را اولویتی حیاتی دانست و افزود: جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده بهداشت یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است اما شرط نخست توسعه آموزش در دانشکده مستلزم داشتن فضای فیزیکی مناسب است.

وی افزود: جذب دانشجویان خارجی یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که علاوه بر تقویت سطح تعاملات فرهنگی بین ملت‌ها می‌تواند به ارزآوری هم کمک کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه حل مشکلات نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جز با همدلی و تلاش مستمر امکان‌پذیر نیست، گفت: پیگیری و ممارست در حصول نتیجه با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها باید در سرلوحه امور گروه‌های تخصصی قرار بگیرد.

دکتر بالو گفت: داشتن مقاله و کسب رتبه در کرسی‌های مختلف علمی و پژوهشی بسیار حائز اهمیت است اما مقالاتی مهم و موردپذیرش مردم و دولت است که قابلیت تولید محصول و یا در سلامت مردم مؤثر باشد.

گفتنی است در این نشست اعضای هیئت‌علمی گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به استعداد و توانمندی‌ها و همچنین نیازمندی‌های گروه بهداشت اشاره کردند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان