درخواست از رییس دستگاه قضا در خصوص بهسازی دو رودخانه رشت
درخواست از رییس دستگاه قضا در خصوص بهسازی دو رودخانه رشت
دکتر ارسلان سالاری:آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود باعث آلودگی محیط ‌زیست شده و به‌سلامت روح و جسم مردم آسیب جدی وارد کرده به این منظور از رییس قوه قضائیه، احیا و رسیدگی به وضعیت این دو رودخانه را خواستارم .

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛  دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت‌های درمانی در وضعیت بدی قرار دارد، اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دلیل بدهی زیاد، ضعف و معیوب بودن‌ زیرساخت‌های درمانی و همچنین ناتمام ماندن پروژه‌های درمانی در وضعیت خوبی قرار نداشته و جزو استان‌های محروم محسوب می‌شود.

وی با ابرار خرسندی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، گفت: علیرغم محدودیت‌های موجود در کشور به لحاظ اقتصادی در طی این مدت اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مثل احداث اورژانس هوایی، اورژانس بیمارستان رازی و افزوده شدن آمبولانس پیشرفته انجام‌شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در گیلان در اوایل این بحران بسیار شدید بوده ، تصریح کرد: متأسفانه بلایای طبیعی مثل برف سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان هزینه به زیرساخت‌های درمانی استان وارد کرده و در اوایل کرونا در اسفندماه سال گذشته تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ به هزار و ۷۰۰ نفر رسیده و در این مدت ۷۰ میلیارد تومان برای بیمارستان‌های استان گیلان تجهیزات خریداری‌شده است.

دکتر سالاری در ادامه  با اشاره بر روند ثابت شیوع کرونا در گیلان بیان کرد: از اول شیوع کرونا در این استان ۳۰ نفر از کادر درمانی استان به درجه رفیع شهادت نایل شدند که این امر ، گواه بر جانفشانی کادر درمانی در ایام کرونا و در بیمارستان‌های گیلان است.

وی با درخواست از رییس دستگاه قضا در خصوص بهسازی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود گفت: آلودگی این دو رودخانه باعث آلودگی محیط‌زیست شده و به‌سلامت روح و جسم مردم آسیب جدی وارد کرده به این منظور از رییس قوه قضائیه، احیا و رسیدگی به وضعیت این دو رودخانه را خواستارم.