پیکر ۲ شهید گمنام در رشت خاکسپاری می شود
پیکر ۲ شهید گمنام در رشت خاکسپاری می شود
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به تشییع ۶ شهید و خاکسپاری ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این شهرستان گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری صبح پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ در نشست هماهنگی برگزاری مراسم استقبال از ۶ شهید گمنام که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر ۶ شهید گمنام در رشت تشییع و دو شهید در این شهرستان خاکسپاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استقبال باشکوه از پیکر مطهر شهید گمنام یک وظیفه همگانی است و همه باید در این امر مشارکت داشته باشیم، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که جان خود را برای انقلاب فدا کرده‌اند وظیفه همه مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عاشوری با اشاره به اینکه امنیت و آرامش و عزت امروز را مدیون رشادت‌های شهدا هستیم، افزود: یکی از شهدای گمنام در پارک شهید هادی زاده لولمان و دیگری در پارک شهدای گمنام سنگر شهرستان رشت تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان به ویژه نسل جدید انقلاب تاکید کرد و گفت: شهدا درس ایثار و استقامت برای ما به ارمغان آورده‌اند و باید امروز شاکر و قدردان زحمات ایثارگران باشیم.

عاشوری با بیان اینکه فضای معنوی تشییع شهدای گمنام در شهر اثرات و برکات ویژه ای به دنبال دارد، ادامه داد: رسانه‌ها برای حضور پرشور مردم در این مراسم اطلاع رسانی کنند.

سرپرست فرمانداری رشت تصریح کرد: مراسم استقبال از ۶ شهید گمنام، روز یکشنبه هفته آینده از میدان سپاه مرکزی رشت به سمت میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار و پس از آن ساعت ۱۴ برای خاکسپاری به یادمان‌های در نظر گرفته منتقل می‌شوند.

عاشوری به مشخصات دو شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید گمنام ۱۷ ساله مهمان مردم لولمان در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیده و مهمان مردم سنگر با ۲۴ سال سن در عملیات والفجر مقدماتی و منطقه فکه به مقام شهادت نائل آمده است که هر دو شهید والامقام پیکرشان پس از ۳۳ سال کشف و به خاک سپرده می‌شوند.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت