خبرنگاران انسان ساز هستند
خبرنگاران انسان ساز هستند
سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه خبرنگاران انسان ساز هستند، گفت: جامعه در تسخیر امواج رسانه‌ای و داده‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری در ابتدای جلسه تجلیل از تعهد و تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل فرمانداری رشت برگزار شد،ضمن تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا، خوش آمدگویی به حاضران در جلسه و گرامیداشت جایگاه خبر و شان خبرنگار در جامعه، اظهار داشت: شما خبرنگاران ویژگی هایی دارید که در وجود هر انسانی نیست این خصوصیات شما را منحصر به فرد و مسئولیت شما را سخت تر می کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران رزمندگان جنگ نرم هستند، افزود: ماهیت جنگ‌ها تغییر کرده و امروز جنگ‌ها نوین، نرم و رسانه‌ای شده است و خبرنگاران خط مقدم این جنگ هستند.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه خبرنگاران انسان ساز هستند، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه مسئولیت سنگینی در جهت دهی افکار عمومی، تربیت و پرورش افراد در جامعه دارند.

عاشوری با بیان اینکه جامعه در تسخیر امواج رسانه‌ای و داده‌ها قرار دارد، اضافه کرد: جامعه در تیررس داده‌های اطلاعاتی مختلف قرار دارد.

وی با بیان اینکه رسانه ها محل رجوع مخاطبان زیادی است، خاطر نشان کرد: خبرنگاران کانونی از قدرت برای مدیریت اجتماع هستند، این موضوع نباید شما خبرنگاران را مغرور کند.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه خبرنگاران در ترویج فرهنگ شهادت و دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیت سنگینی دارند، گفت: رسانه تراز انقلاب اسلامی دغدغه اشاعه فرهنگ اسلامی دارد.

عاشوری با مقایسه شرایط ایران قبل و پس از انقلاب اسلامی اضافه کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف از لحاظ شاخص برخورداری از امکانات زیر صفر بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در گذشته اثرپذیری بود اما امروزه اثرگذار است، افزود: شاخص برخوردی ایران قبل از انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی، نظامی و آموزشی بسیار پایین بود.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف بی نظیر است، گفت: پیشرفت روستاها و امکانات مناطق روستایی هم تراز شهرها است و عدالت در توزیع امکانات بین شهر و روستا وجود دارد.

عاشوری با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت اصلی دولت سیزدهم در گیلان است، اضافه کرد: برخی مشکلات و چالش‌های اقتصادی و اشتغال امروز ناشی از سو تدبیر و مدیریت ناصحیح دولت‌های گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه روزمرگی آفت برخی مدیران شده است، افزود: مدیران باید دنبال کار تراشی و ایده پردازی باشند نه روزمرگی و همچنین باید به مطالبات مردم و رسانه پاسخ دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم سرپرست فرمانداری رشت ضمن تاکید بر آمادگی مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های دولتی در تقویت ارتباط دوسویه با اصحاب رسانه، از فعالین عرصه خبر تجلیل به عمل آورد

  • منبع خبر : فرمانداری رشت