پیش بینی افزایش چشمگیر مصرف برق در گیلان
پیش بینی افزایش چشمگیر مصرف برق در گیلان
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: پیش بینی می شود طی روزهای پیش رو و باتوجه به احتمال افزایش گرمای هوا مصرف برق استان به طرز چشمگیری افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا_محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل توزیع برق گیلان- با اشاره به پیش بینی افزایش چشمگیر مصرف برق در گیلان به دلیل گرمای هوا و ورود مسافرین اظهار کرد: امیدواریم با همراهی مردم همچنان پایداری شبکه های برق ادامه داشته باشد تا برخلاف سال های ماقبل ۱۴۰۱ شاهد خاموشی های نوبتی نباشیم.

وی افزود: ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۱ الی ۱۷ و در شب ۱۸ الی ۲۳ است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: مشترکین می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و… از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات است که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت گرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکرده اند با هماهنگی استانداری قطع شده است.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: پایش و نظارت کامل شرایط برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریت های برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر معاونت های ذیربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۷۵ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی هستند

  • منبع خبر : ایسنا