بیش از ۱۷ هزار کیلومتر از خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد
بیش از ۱۷ هزار کیلومتر از خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد
با هدف حفظ ایمنی خطوط و پایداری جریان گاز مشترکین گاز طبیعی، در نیمه اول سال جاری 17 هزار و 393 کیلومتر از خطوط گاز در استان گیلان بازرسی و نشت یابی شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص نشت یابی خطوط گاز در استان گفت: هم اکنون گیلان دارای بیش از ۲۲ هزار کیلومتر شبکه گازدار می‌باشد که ۶۷ درصد از این میزان در بهار و تابستان امسال مورد بازرسی و نشت یابی دوره‌ای قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش روز افزون طول خطوط تغذیه و توزیع گاز در استان گیلان، اظهار داشت: بازرسی فنی و نشت یابی مستمر برای افزایش ایمنی خطوط و انتقال پایدار گاز به مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی امری بسیار ضروریست.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه عملیات نشت یابی در سال جاری به صورت گسترده در ۲۸ شهر استان انجام شده است، گفت: این امر نشان از توجه ویژه امور بازرسی فنی این شرکت درجهت کاهش خطرات و افزایش سطح ایمنی و پایداری جریان گاز مشترکین دارد.

جمال نیکویی همچنین درخصوص نشت یابی از سایر تأسیسات گاز در استان، بیان کرد: در نیمه ابتدایی سال جاری ۶۹۹ ایستگاه و ۳۲۷ هزار و ۶۰۵ علمک و انشعاب گاز مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به آغاز فصل سرما از همه مشترکین گاز طبیعی درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی و بررسی مستمر وسایل گازسوز، زمینه کاهش حوادث و خسارات مرتبط با گاز را فراهم سازند.

  • منبع خبر : شرکت گاز گیلان