خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا وارثان فرهنگ ایثار و شهادت اند
خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا وارثان فرهنگ ایثار و شهادت اند
عبدالله پاکاری :مادران و همسران شهدا اسوه های صبر و پایداری هستند.

به گزارش رشتستان به نقل از ایثار گیلان،عبدالله پاکاری در مراسم تجلیل از بانوان همکار در بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه امروز بانوان به برکت انقلاب اسلامی و براساس آموزه های دینی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و… به جایگاه قابل توجهی رسیده اند، تصریح کرد: نقش زنان در کشورهای مدرن و پیشرفته پررنگ و برجسته است و در کشور ما نیز به ویژه طی سال های اخیر بانوان نقش بسزایی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: بانوان علاوه بر نقش آفرینی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی، وظیفه خطیر همسری و مادری را در راستای مدیریت خانه و تربیت فرزندان بر عهده دارند و لذا مسئولیت آنان نسبت به مردان به مراتب بیشتر است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به نقش آفرینی زنان از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا امروز،گفت:نخستن تصویری که از خانواده های شهدا در ذهن نقش می بندد مادران و همسران شهیدان والامقام هستند که با وجود تحمل بیشترین داغ و مصیبت، کمتر دیده شده اند.
پاکاری از مادران و همسران شهدا به عنوان الگوی زنان ایرانی یاد کرد و متذکر شد: مادران و همسران شهدا پیرو سیره فاطمه(س) هستند و این بانوان بزرگوار با تربیت نیکوی فرزندان و تقدیم آنان در راه اسلام بزرگترین ایثار را انجام دادند و در مسیر شهدا حرکت کردند.
وی خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا را وارثان فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: این عزیزان اسوه های صبر و پایداری بعد از شهادت فرزندان و همسران خویش هستند و زینب گونه در راه حفظ دستاوردها و اهداف شهدا قدم برداشتند.