تاکید معاون حقوقی رئیس جمهور بر ضرورت تشکیل یک سازمان حقوقی منسجم در کشور برای تحقق حکمرانی بر مدار قانون
تاکید معاون حقوقی رئیس جمهور بر ضرورت تشکیل یک سازمان حقوقی منسجم در کشور برای تحقق حکمرانی بر مدار قانون
آیین اختتامیه همایش آموزشی معاونان حقوقی سپاه، با حضور معاون حقوقی رئیس‌ جمهور و جمعی از مسئولان کشور در سالن اجتماعات مرکز اقامتی میلاد قوه قضاییه در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از خبرگزاری میزان– به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه آیین اختتامیه همایش آموزشی معاونان حقوقی سپاه و در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت تشکیل یک سازمان حقوقی منسجم در کشور برای تحقق حکمرانی بر مدار قانون، اظهار داشت: یکی از مهم‎ترین کار‌هایی که در دو سال و نیم گذشته در دستور کار ما بوده، تقویت هماهنگی و انسجام میان بخش‌های مختلف حقوقی دولت است تا بر این مبنا، سازمان حقوقی منسجمی شکل بگیرد. به همین دلیل، با معاونت‌های حقوقی در سطوح مختلف سازمان‌ها، نهاد‌ها و بخش‌های مختلف اعم از نظامی و غیرنظامی ارتباط مؤثر برقرار شده و در این میان، یکی از شاخص‌ترین عرصه‌های تعامل دوطرفه و همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

دهقان توضیح داد: به‌تازگی سامانه منسجم و هوشمندی برای ثبت برخط قراردادها، صیانت از املاک و امور حقوقی در سپاه پاسداران تشکیل شده که با الگوگیری از آن، دولت نیز نسخه مشابهی از را برای ایجاد شفافیت و حفاظت از حقوق مردم تشکیل خواهد داد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تأکید کرد: ما بر این باوریم که همیشه بخشی از مفاسد به خاطر نبود نظارت منسجم بر قرارداد‌ها و وضعیت املاک دولت شکل‌گرفته که همکاری‌های موجود، این خلأ را پوشش خواهد داد.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در راستای این همکاری‌ها، پرونده حقوقی ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و همراهان شهیدش اگرچه به مسئولیت مستقیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شده و در جریان است، اما دولت نیز هماهنگی حقوقی مطلوبی با این سازمان دارد تا پیگیری‌های بین‌المللی مقتضی را در عرصه دیپلماتیک دنبال کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در ماه‌های اخیر گفت: مسئله جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه نیز پرونده حقوقی دیگری است.

دهقان همچنین با اشاره به تحریم‌های ظالمانه بر ضد ملت ایران از سوی نظام سلطه افزود: در ماجرای تحریم‌ها نیز این همکاری مطلوب وجود دارد تا دولت بتواند در محاکم بین‌المللی، موضوع تحریم‌های غیرقانونی را پیگیری کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان