دولت در حوزه آبرسانی روستایی توجه ویژه دارد
دولت در حوزه آبرسانی روستایی توجه ویژه دارد
مصطفی یارمحمدی معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور با حضور در آبفای گیلان ضمن بررسی عملکرد فعالیت حوزه های مختلف شرکت، از طرحهای محرومیت زدایی و آبرسانی به روستاها بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مدیرعامل این شرکت در بازدید معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور از پروژه های آبرسانی به روستاهای گیلان اظهار داشت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۸۲۷ میلیارد تومان در ۷۱۱ روستای گیلان اجرا می شود.

مصطفی یارمحمدی معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از مجتمع آبرسانی آجی بوزایه بعنوان یکی از جبهه های کاری آبفای گیلان در اجرای پروژه های محرومیت زدایی تصریح کرد: دولت در حوزه آبرسانی روستایی توجه ویژه دارد و منابع مالی مورد نیاز نیز پیش بینی و تأمین اعتبار شده است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت های آبرسانی در حوزه روستاها بصورت مستمر باید اطلاع رسانی شود افزود: عزم جدی دولت برای رفع محرومیت زدایی ، طرح آبرسانی به روستاها بعنوان اصلی ترین نیاز مردمی می باشد و مردم باید از اقدامات صورت گرفته در این راستا مطلع باشند.

سپس مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تشریح احجام پروژه های محرومیت زدایی در گیلان تصریح کرد: یک هزار و ۶۲۷ کیلومتر لوله گذاری، احداث ۷۴ باب مخزن با حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب ، احداث ۷۱ باب ایستگاه پمپاژ ، حفر ۳۱ حلقه چاه و بهسازی ۱۱ دهنه چشمه در ۱۲ شهرستان استان گیلان اجرا می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با توجه به عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی آجی بوزایه گفت: این مجتمع مربوط به جبهه کاری در نواحی رشت و انزلی می باشد که منبع تأمین آب مشترکین این منطقه در دراز مدت از خط انتقال خشکبیجار – لشت نشاء خواهد بود و تا زمان تکمیل خط انتقال، از منابع آبی محلی موجود با احداث یک باب مخزن ۲۵۰ مترمکعبی بتنی زمینی و یک باب مخزن ۵۰ مترمکعبی هوایی و سایر تأسیسات وابسته تأمین خواهد شد.

علی پور طول خطوط انتقال و شبکه توزیع این پروژه را ۳۶ کیلومتر با اقطار ۶۳ تا ۲۵۰ میلیمتر اعلام کرد.

وی با اشاره به شروع فعالیت اجرایی این پروژه ها در ۱۲ شهرستان استان افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط در اخذ مجوزهای لازم ، بتوانیم هرچه سریع تر شاهد بهره برداری از این پروژه ها و زدودن محرومیت از استان سرسبز گیلان باشیم.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان