حوزه سخت افزار و زیربنایی مهم است، اما در گیلان عرصه صنعتی جدید برای واگذاری نداریم.
حوزه سخت افزار و زیربنایی مهم است، اما در گیلان عرصه صنعتی جدید برای واگذاری نداریم.
آرش فرزام صفت با بیان اینکه انتظار همه از شرکت شهرک های صنعتی حوزه زیرساختی و فنی و سخت افزاری است، افزود: حوزه سخت افزار و زیربنایی مهم است، اما در گیلان عرصه صنعتی جدید برای واگذاری نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تأکید کرد که نظام ارجاع در شرکت شهرک های صنعتی استان، راه اندازی و واحدهای صنعتی در درجه اول عارضه یابی شوند.

 به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ آرش فرزام صفت در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، با اشاره به حوزه عملکردی این شرکت در دو بخش شهرک های صنعتی و صنایع کوچک اظهار داشت: در حوزه نخست خوب عمل کرده ایم، اما حوزه دوم به فراموشی سپرده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، وسعت اراضی صنعتی استان را حدود یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: گیلان با محدودیت زمین و مسائل زیست محیطی در حوزه صنعت مواجه است لذا امکان توسعه فیزیکی شهرک های صنعتی وجود ندارد.

فرزام صفت با تاکید بر لزوم توجه به صنایع کوچک، بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی باید در بخش بنگاه های کوچک و متوسط نقش ایفا کند که در این راستا نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی شرکت شهرک های صنعتی را ملجا واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم نظام ارجاع در شرکت شهرک های صنعتی استان راه اندازی و واحدهای صنعتی ، در درجه اول عارضه یابی شوند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه نظام ارجاع بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی را بدون نیاز به مطرح شدن در کارگروه رفع موانع تولید حل می کند، متذکر شد: خوشبختانه کلینیک عارضه یابی واحدهای صنعتی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فعال شده و در استان گیلان نیز به جدیت پیگیر آن هستیم تا مشکلات واحدها بعد از رصد و دسته بندی، ارجاع داده شود.

وی توجه به آموزش و توانمندسازی و جذب سرمایه گذار جدید از طریق ایجاد فن بازار در حوزه های کسب و کارهای نوین و دانش بنیان را در شرح وظایف شرکت شهرک های صنعتی دانست و ادامه داد: هدف ما فقط ایجاد شهرک صنعتی جدید و توسعه شهرک های صنعتی نیست، زیرا در حال حاضر ۳۰ درصد از ظرفیت های موجود غیر فعال است.

فرزام صفت با بیان اینکه اراضی صنعتی واگذار شده بدون فعالیت بعد از سه سال با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد پس گرفته می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی واحدهای تعطیل هستیم.

وی از غیرفعال بودن ۲۶۴ واحد دارای قرارداد در شرکت شهرک های صنعتی استان خبر داد و تاکید کرد: در مرحله نخست باید ۳۰ درصد این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی جدا از سازمان صمت نیست، یادآور شد: لازم است شهرک های صنعتی مشکل تصفیه فاضلاب خود را حل کنند، زیرا این آلودگی ها از طریق رودخانه وارد تالاب انزلی می شود.

فتحعلی محمدزاده معاون فنی سازمان صنایع کوچک ایران نیز در این مراسم اراضی تحت اختیار شهرک های صنعتی گیلان را یک هزار و ۸۵۸ هکتار دانست و گفت: فاز عملیاتی این شهرک ها یک هزار و ۴۷۶ هکتار بوده که ۹۹۶ هکتار آن زمین صنعتی است.

وی همچنین از راه اندازی مرکز کسب و کار شرکت شهرک های صنعتی گیلان در رشت خبر داد.

در این مراسم فریبرز سعیدی کیا به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان معرفی شد.