دیدار شهردار رشت با رییس سازمان امور مالیاتی کشور
دیدار شهردار رشت با رییس سازمان امور مالیاتی کشور
شهردار رشت برای حل مشکلات مالیاتی شهرداری رشت با رییس سازمان امور مالیاتی کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،صبح روز دوشنبه (۹۹/۱۱/۲۷)سید محمد احمدی شهردار رشت با همراهی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان امور مالیاتی کشور دیدار و گفتگو کرد.

شهردار رشت در این دیدار به بدهی مالیاتی سنواتی شهرداری رشت که مشکلات زیادی را برای شهرداری ایجاد کرده، اشاره کرد و گفت: در گذشته سازمان امور مالیاتی برای سازمانهای تابعه شهرداری رشت که انجام بخشی از وظایف شهرداری را بر عهده داشته اند، مبالغی را به صورت علی الراس به عنوان مالیات لحاظ نموده و اکنون بدهی مالیاتی سنواتی شهرداری بر اثر انباشت این مبالغ و سود حاصل از آنها تبدیل به یک رقم قابل توجهی شده و مشکلات بسیار جدی برای شهرداری ایجاد کرده است درحالی که شهرداری نسبت به این موضوع معترض است.

سید محمد احمدی برداشت مبالغ از سوی اداره کل امور مالیاتی استان را مغایر مقررات جاری کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه وجوه قبل از نشستن به حسابهای درآمدی شهرداری، توسط اداره کل امور مالیاتی استان برداشت می شود.

سید محمد احمدی به پیگیری های استانی برای حل مشکل بدهی سنواتی مالیاتی شهرداری اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته نیز پیگیری هایی در خصوص حل مشکلات مربوط به بدهی مالیاتی سنواتی شهرداری رشت در استان انجام شد که متاسفانه به جایی نرسید.

وی با ابراز امیدواری برای حل مشکل مالیاتی شهرداری، بیان داشت: امیدواریم سازمان امور مالیاتی همکاری لازم را با شهرداری رشت داشته باشد؛ می توان گفت در صورت حل این مساله، یکی از مهمترین مشکلات فی مابین شهرداری رشت و سازمان امور مالیاتی مرتفع خواهد شد.

امید‌علی پارسا رئیس امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار به نقش شهرداری ها در توسعه شهرها اشاره کرد و گفت: شهرداری ها، مدیریت شهرها را با تمام مشکلات موجود بر عهده دارند و باید با توجه به مشکلات از تمام توان برای کمک به شهرداری ها و اداره و توسعه شهرها استفاده کنیم.

وی ضمن تمجید از پیگیری های شهردار رشت برای رفع مشکلات شهرداری گفت: تلاش می کنیم نهایت همکاری و تعامل را با شهرداری رشت داشته باشیم تا خللی در خدمات این سازمان به مردم ایجاد نشود.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، این دیدار منتج به دستور ویژه رییس سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر اعزام تیم کارشناسی برای رسیدگی به اعتراض شهرداری رشت شد.