تسریع در روند عملیات اجرایی سد دیورش مورد تاکید قرار گرفت
تسریع در روند عملیات اجرایی سد دیورش مورد تاکید قرار گرفت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در نشست پیگیری عملیات اجرایی سد دیورش در رودبار بر اتمام عملیات اجرایی این سد در نیمه اول سال 1403 را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ نشست پیگیری عملیات اجرایی سد دیورش در محل گارگاه این سد با حضور وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان و طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار و عوامل اجرایی و مشاور پروژه برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به استان گیلان و بازدید از پروژه های منابع آب استان و دستورات اکید در جهت تسریع در عملیات اجرائی این پروژه ها، خاطر نشان کرد: تصمیماتی برای سرعت بخشیدن به روند اجرا و پیشرفت پروژه های سد سازی از جمله سد دیورش در نظر گرفته شد و تأکید شد تا در نیمه اول سال آینده شاهد آبگیری این سد پراهمیت برای استان گیلان و شهرستان رودبار باشیم.

خرّمی با اشاره به اینکه کمتر از ۳۰ درصد به اتمام این سد باقی مانده است گفت: پروژه عمرانی ساخت سد مخزنی دیورش تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تکمیل ساخت این سد، مشکلات آب شرب ۵ شهر و روستا‌های اطراف رفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه با راه اندازی سد دیورش رودبار آب شرب ۵ شهر رودبار تأمین خواهد شد گفت: آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان تأمین می گردد و نیز ۲۸ روستای تابعه به میزان ۵ میلیون متر مکعب و همچنین آبیاری ۶۷۰ هکتار از اراضی منطقه به میزان ۵ میلیون مترمکعب تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد : تأمین نیاز زیست محیطی پایین دست سد به میزان  حدود ۳ میلیون متر مکعب انجام می گردد.

در این نشست موارد مختلف مشکلات پروژه سد دیورش از جمله آزادسازی و قطع درختان محدوده مخزن جهت دپوی مصالح، تأمین مصالح سنگی، تأمین و تهیه سیمان و تأمین منابع مالی و لزوم تسریع در اجرای این پروژه مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان