حریق جنگل های گیلان اطفاء شد
حریق جنگل های گیلان اطفاء شد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه ۳۲ فقره حریق جنگلی در ۱۰ شهرستان طی روز گذشته رخ داد، گفت: هم‌اکنون حریق اطفاء شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از سرهنگ محمد قربانی لرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در این گفت وگو، با اشاره به افزایش دما و وزش باد گرم شدید در استان گیلان طی روز گذشته، اظهار کرد: متاسفانه در ۱۰ شهرستان شاهد وقوع آتش‌سوزی در اراضی جنگلی بودیم.

وی شهرستان های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، بندرانزلی، صومعه سرا، سیاهکل، لنگرود، رودبار و لاهیجان را درگیر حریق دانست و افزود: در مجموع ۳۲ فقره حریق در اراضی جنگلی این شهرستان ها رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به کاهش دما از اواخر وقت دیشب و شمالی شدن جریانات، عنوان کرد: هوای سرد به کمک نیروهای حفاظتی و امدادی آمد و خوشبختانه هم‌اکنون حریق فعال در سطح جنگل های استان نداریم.

قربانی لرد از اطفاء کامل حریق خبر داد و بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح عرصه ها هستند و لکه گیری را ادامه می دهند.

وی با اشاره به وقوع حریق در نیزارهای حاشیه تالاب انزلی، یادآور شد: این حریق نیز که عمدتا در اراضی مستثنیات بود، مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از برآورد خسارت به ۵۶ هکتار از اراضی جنگلی استان خبر داد و متذکر شد: خوشبختانه به واسطه آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای حفاظتی کلیه حریق‌ها سطحی بود و آسیبی به درختان وارد نشده است.

  • منبع خبر : ایسنا