برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا ( س) و دومین سالگرد سردارحاج قاسم سلیمانی
برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا ( س) و دومین سالگرد سردارحاج قاسم سلیمانی
صبح روز پانزدهم دی ماه مراسم شهادت حضرت زهرا ( س) و دومین سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در بهزیستی گیلان با حضور جمع کثیری از همکاران در سالن باغچه بان بهزیستی شهرستان رشت برگزار شد.

دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی گیلان در خصوص نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت بیان کرد: در تاریخ و در سیره اهل بیت عصمت و طهارت منقول است که حرکت انقلابی ام ابیها ازصراط مستقیم الهی از همان روزهای اولیه رحلت رسول خدا (ص) آغاز شد، هنگامی که برخی با جانشینی و امامت حضرت علی(ع) مخالفت کرده و از پذیرش رهبری امیرالمؤمنین سر باز زدند؛ ایشان به عنوان اولین حامی و مدافع ولایت بر حق الهی و آغازگر دفاع از حریم ولایت بودند.

وی افزود : حاج قاسم سلیمانی گوش به فرمان ولایت بود و سخنان رهبر انقلاب را فصل الخطاب می دانست نگاه ولایت را شناخته و درک کرده بود به گونه ای که قبل از اشاره به موضوعات ایشان نیت ولایت را عملی می کرد و رمز موفقیت این مسئله نیز در تمامی عرصه ها “ولایت مداری” و “ولایت پذیری” است.

در پایان خاطر نشان کرد: درسی که از حضرت زهرا (س) می‌گیریم، تبعیت از ولی فقیه بوده، اینکه در میدان عمل با داشتن بصیرت و اقدام به موقع ولایت مداری خویش را ثابت کنیم چنانچه این مساله را در زندگی با برکت شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد بارز ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت در عصر کنونی بود مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام حمید نادم مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان  بیان داشت : شهدا به ما یاد دادند حفظ نظام و انقلاب اسلامی به تلاش و مجاهدت؛ مقاومت و بصیرت نیازمند است.

وی افزود : حاج قاسم می‌گوید نمی‌تواند کسی قبل از اینکه علم بیاموزد عالم شود و شرط عالم شدن، علم آموزی است و می‌گوید شرط شهید شدن نیز شهید بودن است.

مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان تصریح کرد: لذا برای اینکه به درجات بالا برسید باید شهید باشید تا شهید شوید، در این راستا اولین پایه رسیدن به مقام شهادت و شهید مسئله هجرت است و مرتبه دوم مقام شهادت و شهید جهاداست.

حجت الاسلام حمید نادم جهاد را یکی از اصول پاسداری از انقلاب دانست و گفت: از اصول پاسداری از انقلاب، اصل جهادی بودن است و حاج قاسم در مکتب خود به ما یاد داد که اصل جهادی بودن در انقلاب، تلاش مستمر و هدفمند است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب، اصل انقلابی بودن است که سردار دل‌ها می‌گوید با ایمان و اتکا به خدا پیروزیم اما اعتماد کنیم که خدا ما را می بیند، به شرطی که ما سهم خود را عمل کنیم.

مشاور مدیرکل و مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان  ؛ بصیرت را یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب برشمرد و بیان کرد: از ویژگی‌های بارز مکتب حاج قاسم، اصل بصیرت است که مقاومت را بیمه می‌کند.