پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سد لاستیکی فخرآباد رشت
پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سد لاستیکی فخرآباد رشت
مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت : حجم آب ذخیره شده سد لاستیکی فخر آباد برابر با 450 هزار متر مکعب و حجم آب تنظیمی سالیانه آن برابر با 2 میلیون متر مکعب خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی در حاشیه بازدید از این پروژه با اعلام این خبر گفت: سد لاستیکی فخر آباد با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجرا می باشد.

وی جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه، آبگیری ایمن کانال انحراف آب، ذخیره موقت دبی تراز رودخانه و زهکش ها برای تأمین آب کشاورزی، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ، بهبود شرایط زیست محیطی و تغذیه سفر های آب زیر زمینی، بهره برداری توریستی و تفریحی و ساماندهی رودخانه در این محدوده را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی فخرآباد رشت عنوان نمود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: سد لاستیکی فخرآباد رشت با طول تاج ۴۰/۵ متر و با ارتفاع لاستیک ۳/۵ متر در حال احداث است.

گفتنی است، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید حضور داشت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات و روند اجرای پروژه قرار گرفت.