جاذبه مراکز معنوی برای حضور جوانان و نوجوانان افزایش یابد
جاذبه مراکز معنوی برای حضور جوانان و نوجوانان افزایش یابد
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مسائل تربیتی و انسان سازی را مورد توجه قرار دهد، گفت: جاذبه مساجد و مکان‌های اقامه نماز برای حضور نسل نو باید فراهم شود و این امر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی (شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲) در ششمین  اجلاس استانی نماز که با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت نیز همراه بود، اظهار کرد: نماز فریضه عبادی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی است و موظفیم تا برای ترویج فرهنگ نماز توجه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: لذا سرمایه‌گذاری برای ترویج این فرهنگ معنوی را باید یک ضرورت بدانیم و ستاد اقامه نماز باید به این مهم بپردازد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و بسترها برای برگزاری نماز با اخلاص بایداستفاده شود، نشاط و معنویت در نماز را مهم برشمرد.

عباسی خاطر نشان کرد: نماز جماعت و به جاآوردن این فریضه در اول وقت جزو سیره اولیاء الله است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مولای متقیان حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگوی جامعی برای ما در راستای انجام فریضه نماز عنوان کرد و افزود: جاذبه برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و مکان‌های اقامه نماز باید فراهم شود و این امر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت پخش اذان هنگام نماز اظهار کرد: صدای اذان باید در شهرها، روستاها و ادارات استان شنیده شود و همه برای اقامه فریضه الهی نماز فراخوانده شوند.

عباسی با بیان اینکه رسانه‌ها، مدیران و فرمانداران در گیلان باید از فرصت تبیین فرهنگ نماز استفاده کنند، با تاکید بر توجه بیشترنسبت به این مقوله معنوی در محیط‌های آموزشی افزود: آموزش و پرورش باید مسائل تربیتی و انسان سازی را مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر چه تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است اما باید ترتیبی اتخاذ شود تا فضای معنوی بهتری برای این نسل مهیا شود.

همچنین در این مراسم مسئولان ستاد اقامه نماز استان و سه دستگاه اجرایی گیلان اعم از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، آموزش و پرورش و صدا و سیما به تشریح برنامه‌های خود در ارتباط با اقامه نماز و ترویج این فریضه معنوی پرداختند.

در پایان این مراسم نیز مدیران تعدادی از دستگاه های برتر در امر ترویج فرهنگ نماز تجلیل شدند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان