۵۳ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شدند
۵۳ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شدند
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵۳ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است، گفت: هدف‌گذاری انجام شده برای مقاوم‌سازی تمامی روستاهای کشور سال ۱۴۱۰ است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا، مجید جودی  معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز چهارشنبه  ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با محوریت نهضت ملی مسکن با بیان اینکه بر اساس قانون طرح ملی مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باید در کشور ساخته شود، افزود: سقف وام از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و اگرچه مسیر طولانی شد اما از دیماه ۱۴۰۱ فرآیندش آغاز شد.

وی ادامه داد: طی مدتی کوتاه با همکاری سیستم بانکی تمامی واحدهای تعهد شده بالغ بر ۱۹۰ هزار مورد بود که ابلاغ شده و ۱۷۰ هزار واحد نیز به سیستم بانکی معرفی شده و در حال عقد قرار داد هستیم.

وی عنوان کرد: اکنون بالغ بر ۵۰ درصد افراد معرفی شده تسهیلات دریافت و اقدامات اجرایی را آغاز کردند و تلاش بر آن است تا بخش باقیمانده و سهمیه ۱۴۰۱ را را تا پایان خردادماه در سطح کشور جذب کرده؛ ضمن اینکه تعهدات برنامه ریزی شده در قالب نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ را نیز با قوت ادامه داده و انجام می دهیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: در این میان با وجود اینکه طبق برنامه برای گیلان سهمیه چهار هزار و ۵۰۰ واحدی تعیین شده بود، تا کنون هفت هزار واحد عملیاتی شده و نزدیک به ۱۰۰ درصد واحدها به بانک های عامل معرفی و ۵۰ درصد منجر به عقد قرار داد شده است.

وی روند مقاوم‌سازی در گیلان را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: اگر تا نیمه خردادماه تمامی عقد قراردادها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی و مقاوم سازی انجام شود از اول تیرماه که سال مالی ۱۴۰۲ در رابطه با تسهیلات شروع می شود، سهمیه مناسبی برای گیلان پیش بینی و اعلام می‌کنیم.

جودی با اشاره به اینکه متوسط بحث مقاوم‌سازی در کشور ۵۲ درصد است، عنوان کرد: مقاوم‌سازی در گیلان از سال ۸۴ شروع شده که هم اکنون به ۵۷ درصد رسیده و از میانگین کشوری بالاتر است و برنامه‌ریزی کردیم که تا سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای آسیب پذیر ما مقاوم سازی شود اما پیش بینی می‌شود این روند در گیلان ۲، ۳سه سالی زودتر از برنامه هدف‌گذاری به سرانجام برسد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی کشور وجود دارد که از سال ۱۳۸۴ نزدیک به ۵۲ درصد این رقم یعنی حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مقاوم سازی شده و برنامه ریزی بر آن است که تا پایان سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی تکمیل شود.

وی گفت: برای امسال نیز هفت هزار سهمیه ساخت نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان در نظر می گیریم.

  • منبع خبر : ایرنا