تعدد مأموریت‌های اورژانس بیانگر در خط مقدم بودن این قشر از خادمان نظام سلامت است
تعدد مأموریت‌های اورژانس بیانگر در خط مقدم بودن این قشر از خادمان نظام سلامت است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تلاش‌های همه کارکنان در اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: تعداد مأموریت‌ها و حجم کار در اورژانس ۱۱۵ نشان‌دهنده در خط مقدم بودن این قشر از خادمان مردم در نظام سلامت است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر دو شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در نشست مشترک با رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و مسئولان پایگاه‌های اورژانس شهرستان‌های استان گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تقدیر از تلاش‌های همه کارکنان در اورژانس پیش بیمارستانی، اظهار کرد: تعداد مأموریت‌ها و حجم کار در اورژانس ۱۱۵ نشان‌دهنده در خط مقدم بودن این قشر از خادمان مردم در نظام سلامت است.

وی با اشاره به حضور مؤثر، نجات‌بخش و امیدوارکننده اورژانس در حوادث و سوانح، افزود: علاوه بر مأموریت‌های عادی، در حوادثی نظیر کرونا، سیل آستارا و یا آتش‌سوزی مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در لنگرود، اورژانس و عوامل آن در خط مقدم درمان و نجات بیماران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به حضور بانوان در کنار دیگر عوامل اورژانس در استان اشاره کرد و گفت: جنس کار در اورژانس نشان می‌دهد در نجات انسان زن و مرد معنا ندارد و بانوان نیز همپای آقایان در خدمت به همنوعان خود مشتاقانه می‌شتابند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه مجاهدت و فعالیت شبانه‌روزی کارکنان اورژانس بر کسی پوشیده نیست، گفت: اورژانس در بحران‌ها و شرایط حساس با ازخودگذشتگی و ایثار در حفظ و نجات جان همشهریان نقش‌آفرین است.

وی به تحقق کرامت انسانی در مجموعه اورژانس اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌توان تحقق کرامت انسانی را مشاهده و لمس کرد، اورژانس ۱۱۵ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حضور به‌موقع اورژانس در حوادث نیز گفت: جایگاه ارزشمند و خدمت والای تلاشگران عرصه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در همین به‌موقع حضور یافتن است.

دکتر آشوبی همچنین از تلاش‌های صورت گرفته در وزارت بهداشت، بیمه‌ها و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه به جهت ترمیم حقوق و مزایای کادر اورژانس اشاره کرد.

گفتنی است؛ در این نشست از فعالان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث مرکز استان و شهرستان‌ها تقدیر و تجلیل شد.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان