ممنوعیت ارجاع بیماران بستری به مراکز تصویربرداری خصوصی در گیلان
ممنوعیت ارجاع بیماران بستری به مراکز تصویربرداری خصوصی در گیلان
رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات قابل توجه در جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی به دستگاه‌های تصویربرداری، تشخیصی و آزمایشگاهی، گفت: تمامی خدمات درمانی، آزمایشگاهی و تصویربرداری برای بیماران باید با استفاده از امکانات موجود در مراکز دولتی ارائه شود.

دکتر ارسلان سالاری در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مراکز بیمارستانی و درمانی و تجهیز اغلب این مراکز به دستگاه‌های پیشرفته تشخیصی، اظهار کرد: ارائه خدمات تصویربرداری تشخیصی اعم از سی.تی اسکن و ام.آر.آی برای بیماران بستری در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه صرفا باید در مراکز دولتی انجام شود.

وی با بیان اینکه ارجاع بیمار از مراکز دولتی تنها به سبب فقدان زیرساخت باید انجام شود، افزود: در صورتی که یکی از خدمات مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان های دولتی قابل انجام نباشد، انجام آن در مراکز خصوصی قابل قبول خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه نباید بیمار جز رنج بیماری، دغدغه دیگری داشته باشد، گفت: خانواده های بیماران نباید دغدغه ارجاع بیماران خود به بخش خصوصی را داشته باشند، در حالی که این خدمات مورد نیاز در سایر مراکز دولتی قابل انجام است.

سالاری با تصریح بر اینکه دریافت خدمات آزمایشگاهی نیز باید برای بیماران ارزان و قابل دسترس باشد، عنوان کرد: تمامی خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز بیماران بستری در مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان های استان صرفا باید در مراکز دولتی انجام شود.

وی بر ضرورت خرید متمرکز تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد و ادامه داد: کلیه خرید کیت‌های آزمایشگاهی برای آزمایشگاه های مراکز بهداشتی، درمانی و همچنین بیمارستان‌های استان باید پس از اخذ نظر کارشناسان فنی، توسط معاونت غذا و دارو به صورت متمرکز خریداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر تهیه و توزیع تمامی کپسول‌های اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی – درمانی استان از طریق معاونت غذا و دارو تاکید کرد و افزود: امروز اغلب بیمارستان های دولتی به یک یا دو دستگاه اکسیژن ساز مجهز شده اند و دیگر معنا ندارد تا بیمارستان ها از طریق برخی واسطه ها و سودجویان دنبال تهیه کپسول اکسیژن برای بیمارستان ها باشند.

سالاری با تصریح بر اینکه استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک امروز باید در اولویت کار مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های استان قرار گیرد، تاکید کرد: باید به مسیری گام برداریم تا نسخه نویسی الکترونیک زودتر عملیاتی و اجرایی گردد، چرا که بیمه‌های پایه از دی سال جاری دیگر اسناد کاغذی را از مراکز پذیرا نخواهند بود.

وی با بیان اینکه کلیه بدهی‌های دانشگاه به بازار دارو و تجهیزات پزشکی تا خرداد امسال در حال تسویه است، اضافه کرد: پرداختی‌های پرسنلی از اضافه کار کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روز شده و کارانه بیمارستان ها هم با حدود سه ماه فاصله در حال به روز شدن است و این اقدامی بسیار بزرگ و کم‌نظیر در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا