تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد تامین اجتماعی در شهرستان فومن در سالجاری ده درصد افزایش یافته است
تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد تامین اجتماعی در شهرستان فومن در سالجاری ده درصد افزایش یافته است
بیش از 34000 نفر از جمعیت شهرستان فومن تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند و ماهانه حدود 25 میلیارد تومان به بیمه شدگان و مستمری بگیران این منطقه تعهدات پرداخت می گردد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، ابراهیم یوسف زاده رئیس تامین اجتماعی شعبه فومن در گزارشی عملکردی همزمان با آغاز دهه فجر ، با گرامیداشت این مناسبت ، از توسعه پوشش های بیمه ای و افزایش گروههای جدید در سالهای پس از انقلاب با رویکرد استقرار عدالت اجتماعی و تحقق ماده ۲۹ قانون اساسی خبر داد .

وی با بیان اینکه اجرای قانون بیمه بیکاری از سال ۱۳۶۹ ، انواع بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد برای صاحبان حرف و افرادی که از قبل نزد سازمان سابقه داشته و تمایل دارند شخصاً ادامه بیمه پردازی دهند ، از جمله خدمات و پوششهایی است که در کنار مواردی همچون بیمه کارگران ساختمانی ، بیمه های رانندگان ، بافندگان ، خادمین مساجد ، زنان خانه دار و دانشجویان در دهه های اخیر به منظور گسترش و اشاعه فرهنگ بیمه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی ارائه گردیده است خاطر نشان نمود در همین راستا نیز تلاش برای تعمیم پوشش های بیمه ای به جمعیت بیشتری از شهروندان همواره در اولویتهای تامین اجتماعی استان قرار داشته است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه فومن با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۴۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش این سازمان قرار دارند اذعان داشت افزون بر ۱۱۵۰۰ بیمه شده اصلی و ۴۲۵۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود این جامعه را تشکیل میدهند .

ابراهیم یوسف زاده با تاکید بر اینکه حدود ۶۵۰۰ نفر یعنی ۵۵ درصد بیمه شدگان اصلی را مشمولین قانون کار در گروه بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاهها و واحدهای تولیدی صنعتی ، خدماتی ، صنفی و درمانی دربرمیگیرند افزود : بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز در زمره بیمه های مشاغل آزاد و اختیاری تحت پوشش هستند .

وی در بخش دیگری از این گزارش اذعان داشت بیش از ۱۶۰۰ نفر کارگر ساختمانی ، راننده و فعال صنایع دستی و بافنده هم در سطح شهرستان از بیمه شدگان تامین اجتماعی بوده و به همراه افراد تحت تکفل خود از تعهدات و خدمات مربوطه بهره میبرند .

رئیس تامین اجتماعی فومن پرداخت ۸ و نیم میلیارد تومان مقرری به افزون بر ۲۲۰ نفر از مشمولین در سالجاری را یکی از تعهدات برای جبران از دست دادن درآمد بیمه شدگان بیکارشده برشمرده و افزود : انواع غرامتها و کمک هزینه ها از دیگر تعهدات کوتاه مدت سازمان به مخاطبین است  .

یوسف زاده با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش در شهرستان در سالجاری ۳/۴ درصد رشد داشته ، اظهار داشت رشد تعداد بیمه شدگان گروه مشاغل آزاد با ۱۰ درصد یکی از گامهای بلند به دنبال اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بوده است .

وی همچنین از رشد ۶/۷ درصدی بازنشستگان ، ۲/۷ درصدی ازکارافتادگان و ۶/۲ درصدی بازماندگان خبر داده و افزود ماهانه حدود ۲۳ میلیارد تومان مستمری به ۴۲۵۰ نفر از مشمولین این گروه پرداخت میگردد .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان