تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز گیلان با دستور استاندار
تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز گیلان با دستور استاندار
قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز گیلان با دستور دکتر اسدالله عباسی استاندار تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر (چهارشنبه ۲۳آذر ماه ۱۴۰۱) در جلسه کمیته بهره وری استان با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف انرژی در سطوح مختلف جامعه، دستور تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز گیلان با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال و نیز به منظور پایداری انرژی گاز را صادر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همراهی مردم همیشه منشا خیرات بوده ، اطلاع رسانی مناسب با همراهی رسانه ها بویژه صدا و سیما را ضروری دانست و گفت: این قرارگاه جهادی در استان به ریاست استاندار و با حضور معاونین استاندار و دیگر اعضای مرتبط و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می شود.

وی به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت مصرف آب در سال زارعی گذشته و جلوگیری از بحران با همکاری فرمانداران، دستگاه‌های مختلف و بویژه مردم،  عنوان کرد: قرارگاه جهادی مصرف گاز نیز تا پایان سرما با قوت به فعالیت ادامه دهد.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه مصرف انرژی در حوزه آب، برق و گاز باید بر اساس الگوی مصرف بهینه بوده و مدیریت شود، خاطر نشان کرد: اگر مصرف گاز به همین شکل ادامه یابد بی تردید امکان قطعی این انرژی را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همه ما باید در کاهش مصرف گاز سهمی داشته باشیم، اضافه کرد: مردم مهمترین اهرم برای کمک به صرفه جویی گاز هستند و بدین منظور باید در وهله نخست از مردم کمک بگیریم، آنان هر وقت وارد صحنه شده اند همراهی و همکاری خوب و موثری داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر مردم، تمامی سازمان‌های دولتی، غیردولتی، شرکت‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در مصرف بهینه گاز و صرفه‌جویی همکاری لازم را داشته باشند، عنوان کرد: همه باید همکاری کنند تا قطعی گاز در بخش خانگی، واحدهای دولتی و دستگاه‌ها اتفاق نیافتد.

استاندار گیلان از مدیران دستگاه‌ها خواست تا نسبت به بررسی تاسیسات ادارات و استانداردهای لازم آنها اقدام کنند و ادامه داد: فرمانداران در شهرستان ها نیز جلسه‌ای را با حضور شهرداران و دهیاران در موضوع مصرف انرژی بر اساس الگوی مصرف بهینه تشکیل دهند و دستورات لازم ارایه شود.

دکتر عباسی خطاب به مدیرعامل شرکت گاز گیلان به صراحت تاکید کرد: بدون هماهنگی با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان هیچ واحد تولیدی را تعطیل نمی کنید، تعطیلی واحدهای تولیدی در مدیریت مصرف گاز راه حل مساله نیست.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز برای مردم با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها خاطر نشان کرد: این فرهنگ باید در مدارس با برنامه های مختلف بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان با موضوع مصرف بهینه گاز و صرفه جویی آن و نیز برخی آموزش های عملی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سیاست دولت بر آن است که بهره وری نیروی کار، ارزیابی و بررسی شود، افزود: بخشی از دستگاه ها که به صورت متمرکز با تهران عمل می کنند هم باید همانند سایر دستگاه ها باید برای این موضوع در استان اقدام کنند و پاسخگو باشند.

 وی با اشاره به بهره وری نیروی انسانی دستگاه ها و با بیان اینکه در برخی ادارات منابع انسانی زیاد بوده و ۳۰ درصد توان آنها به کار گرفته می شود، اظهار داشت: ارتقاء بهره وری باید تعریف شود ضمن اینکه استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی توسط یک مدیر نیز مهم است.

  • منبع خبر : استانداری گیلان