تامین اجتماعی منجیل در سال گذشته ۲۱۵ میلیارد تومان انواع تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران خود ارائه داده است
تامین اجتماعی منجیل در سال گذشته ۲۱۵ میلیارد تومان انواع تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران خود ارائه داده است
بیش از 9 هزار بیمه شده اصلی و افزون بر 4 هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جمعیت 27500 نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی منجیل را تشکیل میدهند

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی اصغر جباری رئیس شعبه منجیل در آستانه گرامیداشت هفته تامین اجتماعی با ارائه گزارشی به تشریح آمار عملکردی تعهدات ریالی و جامعه تحت پوشش و خدمات انجام شده به مخاطبین پرداخت.

وی در این گزارش با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۴ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جمعیت ۲۷۵۰۰ نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی منجیل را تشکیل میدهند اظهار داشت حدود ۲۴۰۰ نفر یعنی  ۶۰ درصد مستمری بگیران را بازنشستگان تشکیل داده و بزرگترین گروههای بیمه شدگان منطقه شامل  ۵۳۰۰ نفر بیمه شده اجباری مشمول قانون کار به همراه ۱۸۰۰ بیمه شده حرف و مشاغل آزاد ، ۷۴۰ کارگر ساختمانی و ۵۷۰ راننده میباشند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه منجیل با بیان اینکه تعداد کارگاههای فعال ( دارای بیمه شده ) در حوزه عمل این مجموعه در یکسال اخیر با ۳ درصد رشد به ۱۱۵۰ مورد افزایش یافته است  اظهار داشت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۶۱۰۰ فقره لیست حق بیمه دریافت گردیده که حدود ۱۴۶۰۰ مورد آن اینترنتی بوده است .

علی اصغر جباری در بخش دیگری از این گزارش با اشاره اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از رشد ۷۰ درصدی بیمه دانشجویان در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ و افزایش ۵ درصدی بیمه زنان خانه دار  در این مدت خبر داده و اذعان داشت در حال حاضر ۵۹۰ نفر در زمره بیمه شدگان زنان خانه دار و ۵۶ نفر بیمه دانشجویان تحت پوشش این شعبه قرار دارند .

وی با اشاره به رشد ۵ درصدی بیمه شدگان مشاغل آزاد تعداد افراد این بخش را ۱۰۲۳ نفر اعلام و اظهار داشت در مجموع بیمه شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد حدود ۲۰ درصد بیمه شدگان شعبه را تشکیل میدهند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه منجیل پرداخت ۲۱۵ میلیارد تومان انواع تعهدات بلندمدت در قالب مستمری های بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگان در یکساله ۱۴۰۰ را بزرگترین بخش تعهداتی این واحد برشمرده و افزود : در سال گذشته ۲/۴ میلیارد تومان نیز مقرری بیمه بیکاری به مشمول پرداخت شده است .

علی اصغر جباری خاطر نشان ساخت انجام ۳۳۲۴ بازرسی کارگاهی در جهت صیانت از حقوق جامعه کارگری و صدور بیش از ۹۶۰ فقره سند تعهدات کوتاه مدت شامل انواع غرامتها و کمک هزینه ها از دیگر خدمات ارائه شده به بیمه شدگان در سال گذشته بوده است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان