بهره‌برداری از ۲۴۸ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان رشت
بهره‌برداری از ۲۴۸ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان رشت
سرپرست فرمانداری رشت گفت: امسال همزمان با هفته دولت 248 پروژه با اعتبار 2305 میلیارد تومانی در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد 222 پروژه دولتی و 26 طرح بخش خصوصی هستند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری، (دوشنبه) در نشست شورای اداری شهرستان رشت که با حضور مدیران شهرستان در فرمانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: طول مدت مدیریتی ریاست جمهوری شهید رجایی فقط ۲۸ روز بود، با اینکه سالها از شهادت ایشان می‌گذرد اما اخلاق مدیریتی ایشان همچنان سرلوحه مدیران است.

سرپرست فرمانداری رشت افزود: ۴۴ سال از عمر با عزت نظام اسلامی می‌گذرد، اما دشمن از هیچ هجمه و تقابلی در مقابله با این نظام مقدس نگذشته، بلکه با تمام قوا و امکانات به دشمنی و توطئه پرداخته است.

وی با برشمردن دستاوردهای نظام اسلامی در بعد از انقلاب، گفت: قبل از انقلاب در حوزه بهداشت، سلامت، امکانات، سواد و فرهنگ بدترین وضعیت را داشتیم اکنون هم شاید کم و کاستی‌هایی باشد اما پیشرفت زیرساخت‌ها و امکانات در روستاها جزو دستاوردهای انقلاب است که با تدبیر امامین انقلاب توانستیم در همه حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عاشوری تصریح کرد: یک روزی کشور ما در امتداد سیاست‌های لاینفک استکبار جهانی اداره می‌شد و یا توپ‌های بعثی خیلی از استان‌های جنوبی را مورد اصابت قرار دادند اما امروز به برکت خون شهدا، دشمن را در سوریه و لبنان متوقف کردیم لذا باید قدر داشته‌ها را بدانیم و رشادت‌ها و ایثار جوانانی که از جان خود گذشتند را به نسل جوان منتقل کنیم.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه مبنی بر اینکه «نزدیک قله‌ایم، خستگی ممنوع» بیان کرد: علی رغم محاصره‌ها و تحریم‌ها و دشمنی‌ها الان به قله نزدیک شده‌ایم و باید برای خدمت به مردم از تمام توان بهره مند شویم.

عاشوری با بیان اینکه دولت مردمی ایران قوی از زمانی که مسئولیت اجرایی کشور را عهده دار شد تلاش کرد تا با اقدامات و عملکردها امیدآفرینی را در مردم احیا کند، تصریح کرد: به عنوان یک مدیر تراز انقلابی این مسئولیت امانتی است که باید این فرصت را برای خدمت صادقانه به مردم غنیمت بدانیم، مردم ایران بهترین ملت دنیا هستند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در شرایطی سکاندار مدیریت دولت شد که از لحاظ اقتصادی فرصت‌های بسیاری را از دست داده بودیم، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم، خزانه منفی ۴۴ هزار میلیارد تومان بود، رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ زیر صفر بود علاوه‌بر اینها به جهت شیوع کووید ۱۹ روزانه ۷۰۰ کشته در کشور داشتیم.

سرپرست فرمانداری رشت گفت: بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، در سطح اقتصادی با رشد ۳ درصدی مواجه است، تعامل با کشورهای همسایه تقویت شده، با روسیه و چین قرارداد همکاری‌های دوجانبه منعقد شده، کشور به عضویت سازمان همکاری‌های شانگهای درآمد، پول‌های بلوکه شده کشور از عراق و کره آزاد شد و اجرای طرح رتبه بندی معلمان که همه اینها از دستاوردهای دولت مردمی ایران قوی است.

عاشوری با تأکید بر اینکه هیچ فاصله‌ای بین مدیران و مردم وجود ندارد، تصریح کرد: مدیران شهرستان رشت توجه کنند باید با گشاده رویی پذیرای صحبت‌ها و دغدغه‌های مردم باشند زیرا ما مسئول شده‌ایم تا دغدغه‌ها و مشکلات مردم را برطرف و به آنان خدمت کنیم.

وی در خصوص افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان رشت افزود: امسال همزمان با هفته دولت ۲۴۸ پروژه با اعتبار ۲۳۰۵ میلیارد تومانی در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد که از نظر تعداد پروژه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های هفته دولت ۱۳۵۱ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که ۱۰۶۲ اشتغال موقت و ۲۸۹ اشتغال دائم است، گفت: از مجموع پروژه‌های امسال، ۲۲۲ پروژه با هزینه کرد ۱۳۱۹ میلیارد تومان متعلق به بخش دولتی و ۲۶ طرح با اعتبار ۹۸۶ میلیارد تومان متعلق به بخش خصوصی است.

عاشوری افزود: ۹۱ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با هزینه کرد ۷۰۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که شامل احداث بوستان شهری، آسفالت معابر شهری و روستایی، ترمیم و لکه گیری آسفالت، توسعه کارخانه کودآلی، آبرسانی به روستاها، حفر و تجهیز چاه‌های آب، اجرای طرح هادی، اصلاح و توسعه شبکه توزیع برق می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰۳ پروژه با اعتبار ۲۸۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه انرژی است، همچنین ۵ پروژه و طرح با هزینه کرد ۱۹ میلیارد تومان در حوزه کشاروزی، ۱۲ پروژه در فصل حمایتی با اعتبار ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، یک پروژه در حوزه ورزش با اعتبار یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان، ۵ طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغالزا با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۳ پروژه در حوزه گردشگری با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، ۵ پروژه در حوزه توسعه واحدهای صنعتی با اعتبار ۸۹۴ میلیارد تومان، ۷ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و ۶ پروژه در حوزه تعاونی مسکن و مسکن ملی با اعتبار ۳۱۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های قابل بهره برداری همزمان با هفته دولت در شهرستان رشت است.

سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار داشت، گفت: در حال حاضر ۱۰۷ پروژه نیمه تمام در سطح شهرستان داریم که ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

عاشوری تأکید کرد: پروژه‌های هفته دولت با هدف امیدآفرینی در خدمت به مردم قرار می‌گیرند، تمام تلاش دولتمردان این است که به عنوان خادم مردم، بتوانند شور و نشاط را به آنها هدیه کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است، باید همه مدیران از لحاظ نیروی انسانی و امکانات تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات باشکوه به کار گیرند، از حاشیه‌ها پرهیز شود و با هم افزایی و همدلی بستر برگزاری انتخاباتی امن و با مشارکت بالا فراهم کنید.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، افزود: در راستای خدمت به زائران حسینی ۷ موکب در رشت، یک موکب در کوچصفهان و یک موکب در سنگر آماده ارائه خدمت‌رسانی هستند.

عاشوری با اشاره به بحران جمعیتی استان، تصریح کرد: طبق آمارها گیلان پیرترین استان کشور است، این به عنوان آسیب اجتماعی بزرگ به معنی تحمیل هزینه‌های درمانی بسیار در آینده است، لذا باید ازدواج و فرزندآوری در رأس امور قرار گیرد، اگر از این چالش عبور نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت