بیمه های دانشجویی و زنان خانه دار هدیه ای زیبا و ماندگار برای فرزندان
بیمه های دانشجویی و زنان خانه دار هدیه ای زیبا و ماندگار برای فرزندان
در آستانه شانزدهم آذرماه (( روز دانشجو )) مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تشریح مزایای بیمه دانشجویی ، از آن به عنوان اقدامی آینده نگرانه برای ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی و هدیه ای زیبا و ماندگار از سوی والدین برای فرزندان یاد نمود .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی مدیر کل سازمان با بیان اینکه همه ما والدین به عنوان یک پدر یا مادر همواره نگران (( آینده )) فرزندانمان هستیم افزود : در این راستا تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی و سرمایه گذاری تحصیلی و شغلی در این مسیر گام برداریم .

وی با اشاره به اینکه انتخاب مدرسه خوب ، ثبت نام در کلاسهای مختلف ، خرید کتاب های گران قیمت برای موفقیت درکنکور ، شرکت در جلسات مشاوره ای برای تضمین قبولی در رشته های خوب دانشگاهی و سرمایه گذاری های اقتصادی ، همگی تلاشهایی در این زمینه هستند اظهار داشت : اما با بیمه نمودن فرزندانمان از یک طرف امنیت خاطر و آرامش روانی برای خودمان و از سویی یک میراث جاودان و ارزشمند برای آنها به جا میگذاریم یعنی خیلی ساده ، اگر فرزند دانشجو یا دختر بالای ۱۸ سال داشته باشیم با انتخاب بیمه های دانشجویان یا زنان خانه دار ( برای دختران مجرد بالای ۱۸ سال ) در زیرگروه بیمه حرف و مشاغل آزاد ، یک سرمایه گذاری مطمئن را برای آینده فرزندانمان رقم بزنیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه با این اقدام با بیمه پردازی در عنفوان جوانی پسر یا دختر دلبندمان ، با ذخیره سابقه بیمه ای ، آنها میتوانند علاوه بر پوشش های تعهداتی مربوطه ، در بهترین سنین میانسالی از مستمری بازنشستگی برخوردار شوند اذعان داشت : در دنیای مترقی امروز ، بیمه ، بویژه بیمه های اجتماعی که مخاطب اصلی و مستقیم آن انسانها هستند هزینه محسوب نمی شود بلکه یک سرمایه گذاری مطمئن برای فردایی بهتر است .

وی افزود : بیمه های دانشجویان و زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی ،  برای فرزندان بالای ۱۸ سال ما راهکاری مطمئن و تضمینی جهت آینده و هدیه ای ویژه برای گلهای باغ زندگیمان محسوب می شود .

کیوان مرتضوی با برشمردن برخی ویژگی های این پوشش های بیمه ای گفت : با ایجاد حساب کاربری ( ثبت نام ) در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  با ورود به بخش بیمه شدگان ، در منوی بیمه های خاص ، والدین میتوانند به راحتی و ظرف چند دقیقه نسبت به انعقاد قرارداد و بیمه پردازی اقدام نمایند و نکته مهم اینکه نرخ حق بیمه و مبنای دستمزد را به دلخواه و در دامنه انتخابی و شرایط اقتصادی خود برگزینند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان انواع حق بیمه برای قراردادها را شامل نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، نرخ ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و نرخ ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) و در حال حاضر در دامنه ماهانه ۶۶۰ تا ۹۹۰ هزار تومان ( برای حداقل حقوق سال ) اعلام و خاطر نشان ساخت با پرداخت سرانه درمانی در هرماه ، امکان استفاده از پوششهای مربوط به این خدمت نیز برای این عزیزان فراهم خواهد بود .

شایان ذکر است انعقاد این قرارداد ، منجر به قطع دریافت مستمری پدر یا مادر نگردیده و در صورت برخوردار بودن فرزند از پوشش درمانی والدین ، ادامه آن نیز امکانپذیر است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان