دیدار مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت
دیدار مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت
محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل بهمراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی توزیع برق گیلان-در این نشست آیت الله فلاحتی به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: طی ۱۰ سال گذشته مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها اهتمام ویژه ای به تولید و اقتصاد داشته اند.
وی با تاکید براینکه کشور نیازمند جهاد تولید است، بیان کرد: اقتدار جامعه به تولید است و در این عرصه باید فرهنگ سازی شود ضمن اینکه دولتمردان باید بستر را برای تولید فراهم کرده و مردم نیز همراهی کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به خدمات ارزشمند در برق رسانی بعد از انقلاب و قدردانی از تلاش خدمتگزاران حوزه تولید و توزیع برق افزود : اگر مردم بدانند تولید انرژی با چه سختی ها و هزینه های هنگفتی همراه است  قطعا در مصرف بهینه این انرژی اقدامات موثری انجام می دهند که تحقق این امر مهم به آموزش و فرهنگ سازی بیشتر نیازمند است.
وی به برقدار شدن بیشتر روستاهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رفاه ایجاد شده، به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا است.
وی، کابل برق را نخستین موضوع در آسیب شناسی صنعت برق دانست و بیان کرد: در برخی نقاط گیلان تیر،سیم وکابل های برق فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.
وی بر مطالبه گری دستگاه های متولی از مسئولان کشوری تاکید کرد و گفت: همکاری و هم افزایی ادارات و دستگاه های دولتی ضروری است و رفع ضعف برق های مردم باید در اولویت باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار در اولویت قراردادن مناطق دورافتاده توسط شرکت توزیع نیروی برق شد و بیان کرد: مردم در روستاهای دوردست از حیث امکانات محروم هستند بنابراین می طلبد به مناطق کم برخوردار زودتر رسیدگی شود.
امام جمعه رشت ، عرضه و تقاضا در وسایل انرژی زا را سبب افزایش مصرف برق عنوان کرد و یادآور شد: استفاده بهینه از انرژی برق باید به مردم آموزش داده شود.
وی، استفاده از کارشناسان به منظور آموزش مشترکین درخصوص استفاده بهینه برق توسط مردم را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: آموزش مردم در استفاده از نعمت برق حائز اهمیت است و باید برای مصرف بی رویه فکری کنید.
همچنین در این نشست محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیق برای صنعت برق در سالجاری اظهار داشت:  گذر موفق از پیک تابستان دغدغه اصلی شرکت توزیع نیروی برق گیلان است و این موضوع با اقداماتی از قبیل پیک سایی و مدیریت هوشمند مصرف برق میسر خواهد شد.
وی افزود: جلوگیری از خاموشی ها و مدیریت هوشمند مصرف انرژی نتایج مثبت محیط زیستی، صیانت از سرمایه ملی و امنیت خاطر اجتماعی مردم شریف را به همراه خواهد داشت و با جدیت در شرکت توزیع برق گیلان مورد اجراء و پیگیری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: مدیریت مصرف هوشمند راه برون رفت از چالش‌های پیش روی صنعت برق است و با رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین بخش‌های مختلف و مشترکین خانگی پرمصرف می‌توان گام اساسی برای مدیریت پیک بار در تابستان پیش رو برداشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود بیش از یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک برق در استان اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر با بحران های طبیعی مواجه بودیم که موجب انباشته شدن خسارات و فرسودگی های شبکه شده است و تلاش حداکثری و شبانه روزی برای رفع مشکلات از سوی مجموعه کارکنان این شرکت صورت خواهد پذیرفت.

  • منبع خبر : توزیع برق گیلان