بازکاشت ۲۰ هزار اصله درخت در محل اجرای پروژه‌های طرح میثاق شهر رشت
بازکاشت ۲۰ هزار اصله درخت در محل اجرای پروژه‌های طرح میثاق شهر رشت
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت از بازکاشت ۲۰ هزار اصله درخت و پنج هزار گونه خاص درختی برای جایگزینی قطع درختان اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت ، سید پیام جعفری نیا با اشاره به توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد : اجرای پروژه های عمرانی به منظور پاسخگویی به نیازهای شهری بویژه ترافیک امری اجتناب ناپذیر است و در همین راستا در برخی از پروژه ها با کسب مجوزهای لازم از مبادی قانونی نیاز به قطع برخی اشجار می باشد .

وی تاکید کرد: حسب حساسیت بالای معاون محترم دادستان گاهی اوقات برای قطع درختان پروژه های در دست اجرا  ساعتها بحث و نظر کارشناسی مطرح شد.
پیام جعفری نیا با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس پس از یک دهه در رشت تحت عنوان طرح میثاق را آغاز تحولی جدید برای بزرگترین شهر شمال کشور بیان کرد و گفت : حتی در  اجرای این پروژه ها نظیر بلوار ولیعصر ۶ هزار متر مربع فضای سبز و در محور شهید سلیمانی ۵کیلومتر محور سلامت پیش بینی شده است.
وی به اجرای مطالعات ساخت بوستان بوسار حدفاصل پل بوسار تا پل توحید به عنوان یکی از پروژه های ۱۲گانه طرح میثاق اشاره کرد و گفت : پارک حاشیه رودخانه زرجوب   از محدوده پل بوسار تا پل توحید به طول ۱۳۰۰ متر می باشد
پیام جعفری نیا افزایش فضای سبز ۱۷ هزار متر مربعی برای پارک جفرودی منطقه سه شهر رشت، توسعه ۱۰ هزار متر مربعی فضای سبز قطعه ۵۹  در مسکن مهر، فضای سبز پارک ایثارگران جاده تهران به وسعت چهار هزار متربع، افزایش ۱۲ هزار متر مربعی فضای سبز تعریض بلوار جاده تهران از سایر پروژه های شاخص در دست اجرا نام برد و افزود:  فاز نخست پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان تا پایان امسال اجرایی می شود که شامل دسترسی به روشنایی و آلاچیق است.

  • منبع خبر : شهرداری رشت