بر الزامات و مقررات سوختگیری و کنترلهای بهداشتی در جایگاههای سی ان جی گیلان تاکید شد
بر الزامات و مقررات سوختگیری و کنترلهای بهداشتی در جایگاههای سی ان جی گیلان تاکید شد
شکوری ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده ها ی نفتی منطقه گیلان طی نامه ای خطاب به شهرداران ، مدیران عامل سازمانهای حمل و نقل بار و مسافر و همیاری شهرداریها و مالکین جایگاههای خصوصی دو و تک منظوره سی ان جی بر رعایت الزامات و دستورالعملهای سوختگیری و کنترلهای بهداشتی در جایگاههای سی ان جی استان برای آمادگی در ایام نوروز تاکید کرد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان : در این نامه که صبح روزسه شنبه دوم اسفندماه  برای کلیه شهرداران ،  مالکین و  بهره برداران جایگاههای سی ان جی استان ارسال شد ؛ بر رعایت ۲۵ بند از اصول و استاندارهای فنی ، ایمنی ، اطلاع رسانی ، بهداشتی ، روابط عمومی و… -که قبلا طی اطلاعیه های شرکت ملی پخش فرآورده ها ی نفتی ایران به مجاری عرضه سوخت سی ان جی ابلاغ شده بود- تاکید و تصریح شد .
نظارت و بازدید روزانه شیلنگها ، نازلهاو قطعات ایمنی دیسپنسرها  و حصول اطمینان از عدم وجود هرگونه نشتی  در تجهیزات و  اتصالات فشار قوی و رفع نواقص احتمالی در اسرع وقت برای حفظ سلامت جانی و مالی مراجعین از اهم این تاکیدات است .
استفاده از روغنهای مجاز ، انجام کالیبراسیون و آزمون دیسپنسرها ، شیرهای اطمینان و گیج های فشار و دما ودر مدار بودن دایمی خشک کن تجهیزات و دریافت گواهینامه ها ی بازرسی و ایمنی  از ادارات کل  استاندارد و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دوره های آموزش تکمیلی اپراتورها و دریافت گواهی نامه های مرتبط از سازمان فنی و حرفه ای از دیگر تاکیدات سرپرست منطقه گیلان در این نامه  است .
از دیگر نکاتی که مدیر منطقه گیلان برای تامین سلامت جانی و مالی مسافران بر آن  تاکید داشت ،الزام  بر پیاده شدن سرنشین های خودرو در هنگام سوختگیری ، نصب جعبه کمکها ی اولیه و تجهیزات مکفی اطفای حریق ، و در معرض دید قرار دادن تابلوهای شماره تلفنهای اضطرای ،هشدارهای لازم و ممنوعیت استعمال دخانیات در محوطه جایگاه است .
نظافت مداوم  محوطه جایگاههای سی ان جی اعم از  کانال های محل عبور لوله های فشار،اتاق برق و سرویس های بهداشتی از موارد مهم دیگری است که برای رفاه حال مراجعین  به ویژه  آمادگی برای ایام  نوروز ۱۴۰۲ بر آن  تاکید شده است .
گفتنی است توزیع گاز سی ان جی در استان گیلان توسط ۱۰۰ باب جایگاه CNG ( 38 باب دو منظوره و ۶۲ باب تک منظوره ) انجام می شود .

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان