امنیت غذایی به عنوان یک سلاح خاموش
امنیت غذایی به عنوان یک سلاح خاموش
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماموریت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی گفت: با توجه اتفاقاتی که در دنیا افتاده و تغییر اقلیمی که پیش رو داریم شاهد آن هستیم امنیت غذایی به عنوان یک سلاح خاموش در برخی از کشورها استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان دکتر صالح محمدی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی اظهار کرد: استان گیلان جزو ده استان برتر کشاورزی است که به دلایل طبیعی محل بسیار خوبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید دانش بنیان اشتغال زایی نام نهاده شده‌است بیان کرد: امروز زمانی می توانیم به اهداف خودمان برسیم که کار ما پایه علمی داشته باشد و دانش محور باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه منابع ما هر روز در حال کمتر شدن است گفت: بدون رسوخ دانش نمی توانیم در مقابل محدودیت منابع برویم و در تمام حوزه ها از دام و طیور و سایر محصولات توسعه امکان پذیر نیست مگر با دانش محور کردن.

دکتر صالح محمدی با بیان اینکه در سازمان جهاد کشاورزی با همین نگاه به سمت مراکز علمی و دانشگاه ها رفتیم اظهار کرد:  امروز باید تمرکز بخش های تحقیقاتی بر روی چالش ها و مسائل استان که در مقابل تولید قرار دارند باشد.

وی عنوان کرد: کشاورزان ما امروزه به بلوغ و آگاهی رسیدند که هر روز شاهد افزایش تولید محصولات با اعداد بالاتری در واحدهای سطح هستیم و این نشان دهنده پذیرش علم در مزرعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات سازمان در سال زراعی جاری بیان کرد کشاورزان در سال جاری همگام ما بودند و تمام توصیه‌های فنی را جدی گرفتند و در کنار ما سالی که بیشترین تنش آبی را داشتیم توانستیم محصول بیشتری نسبت به سال گذشته تولید کنیم.

دکتر صالح محمدی خدمت به مردم به خصوص تولید کنندگان را بهترین فرصت برای خدمت دانست و اظهار کرد: امروز از کسانی در حال تجلیل هستیم که نخبگان بخش کشاورزی هستند و باید از تجربیات آنها استفاده کرد چرا که توانسته اند به صورت عملی آنچه به دنبال آن هستیم یعنی افزایش تولید در واحد سطح رسیده اند.

وی تشکیل کانون نخبگان کشاورزی را یکی از برنامه های خود در آینده دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: ما به دنبال آن هستیم که کشاورز استان ما با تولید محصولات خود ثروتمند شود.

دکتر صالح محمدی تولید کنندگان برتر را الگو هایی برای سایر تولید کنندگان  استان دانست و بیان کرد: برای شش ماه دوم برنامه ریزی کنید و از عرصه ها و زمین ها استفاده کنید و ما هم در کنار شما هستیم تا بتوانیم آغازگر فصل جدیدی از تولید در استان باشیم.

وی افزود: ما در صنعت دامداری عمده مشکلات ما نهاده است و استان ما قابلیت تولید را دارد.

دکتر صالح محمدی در پایان ضمن تجلیل از تولید کنندگان برتر برای آنان در ادامه مسیر تولید آرزوی موفقیت کرد.

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان