بررسی مسائل دو شرکت تولید و صادرکننده قدیمی منطقه آزاد انزلی
بررسی مسائل دو شرکت تولید و صادرکننده قدیمی منطقه آزاد انزلی
مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان به منظور پیگیری میدانی از ظرفیت ها و چالش های واحدهای تولیدی-صنعتی منطقه که گامی در جهت اجرای راهبرد سال جاری مقام معظم رهبری مبنی بر پشتیبانی و مانع زدایی است؛ از دو کارخانه لاک سیم و قرقره شمال دیدار به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛در راستای رویه سال جاری مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان به منظور پیگیری میدانی از ظرفیت ها و چالش های واحدهای تولیدی-صنعتی منطقه که گامی در جهت اجرای راهبرد سال جاری مقام معظم رهبری مبنی بر پشتیبانی و مانع زدایی است؛ از دو کارخانه لاک سیم و قرقره شمال دیدار به عمل آمد.

در این برنامه بازدید که مهندس وحید طالب پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران مربوط سازمان حضور داشتند مدیران دو واحد تولیدی مزبور با معرفی توانمندی ها،محصولات تولیدی،بازار مصرف داخلی و خارجی به بیان مشکلات خود پرداختند که دستورات لازم جهت رفع و پیگیری مسائل از سوی مدیرعامل سازمان صادر شد.

بنابراین گزارش شرکت لاک سیم از واحدهای تولیدی قدیمی استان می باشد که از سال ۱۳۶۴ در منطقه طالب آباد انزلی در زمینه تولید انواع سیم گرد و تخت مشغول به فعالیت بوده و با ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای ۱۵۰ نفر، و کیفیت مطلوب محصولات تولیدی باعث صادرات این کالاها به بازارهای داخلی و کشورهای منطقه به ویژه عراق، افغانستان و ترکمنستان شده است.

از سوی دیگر شرکت قرقره شمال که از سال ۱۳۷۳ در منطقه آزاد انزلی مشغول به تولید قرقره های فلزی بوده و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فرآهم نموده است.

از نکات جالب توجه این برنامه بازدید، صدور مجوز فعالیت خط تولید و اجرای طرح توسعه شرکت لاک سیم بود که با نظر موافق مدیرعامل سازمان، فرصت گسترش فعالیت های تولیدی،صادراتی و اشتغالزایی این واحد تولیدی منطقه آزاد انزلی مهیا گردید و براین اساس اقدامات لازم جهت انتقال پرونده و سوابق این واحد تولیدی از سامانه وزارت صمت به سامانه شورای عالی مناطق آزاد به منظور صدور پروانه بهره برداری آن، انجام خواهد شد.

گفتنی است با همکاری معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و حوزه نظارت گمرکات گیلان، در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از واحدهای تولیدی، از سال ۱۴۰۰ واردات مواد اولیه این مجموعه و دیگر کارخانجات همکار آن از طریق گمرک منطقه آزاد انزلی صورت می گیرد.

  • منبع خبر : منطقه آزاد انزلی