هیچ‌کس حق ندارد برای نمایندگان مردم چیزی را تکلیف کند
هیچ‌کس حق ندارد برای نمایندگان مردم چیزی را تکلیف کند
اگر برای کسی جایگاهی را پیدا نمی‌کنید دلیل نمی‌شود آن فرد را از سر خود باز کرده و پست شهرداری رشت را برای آنان در نظر بگیرند

بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت: توصیه می‌کنم دوستان پای خود را از روی گردن این شهر که نای نفس کشیدن ندارد، بردارند/ نه باکی از استعفا از شورا دارم و نه باکی از گفتن حقیقت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و شصت و سومین جلسه فوق‌العاده شورا بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت پس از رفتن آقای نصرتی از شهرداری رشت روندی آغاز شد که معتقدم شورای شهر رشت در یک بازه زمانی مشخص به‌صورت پیوسته و مشخص اشتباهاتی را مرتکب شد و در نهایت به انتخابی رسید که بعدها اکثریت مطلق شورا در خصوص شورا نسبت به انتخاب آن پشیمان شده و بسیاری از دوستان گفتند چاره‌ای وجود نداشته و دلایلی این‌چنینی را مطرح کردند.
وی ادامه داد: صحبت بنده بر این است که مجدداً اشتباهی این‌چنینی را مرتکب نشویم و بعداً به مردم بگوییم که چاره‌ای وجود نداشت. تذکر جدی بنده به عدم دخالت افراد بیرونی، سازمان‌های بیرونی، نهادهای بیرونی و مجموعه‌های بیرونی است. از شخص آقای استاندار می‌خواهم به مجموعه خودشان تذکر دهند، شنیده‌هایی وجود دارد که برخی افراد در تلاش هستند تا بر روی استقلال رأی اعضای شورا تأثیر بگذارند. این موضوع خلاف قانون، شئونات و اخلاق است، هر عضو شورایی که بخواهد تأثیرپذیر باشد می‌بایست بعداً پاسخگو شود، بنده در خصوص این موضوع شفاف‌تر صحبت خواهم کرد. هیچ‌کس حق ندارد برای نمایندگان مردم چیزی را تکلیف کند و با فشارهای گوناگون نظر نمایندگان مردم را به سمت فرد خاصی تغییر بدهد.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت تأکید کرد: کمی شفاف‌تر می‌گویم، اگر برای کسی جایگاهی را پیدا نمی‌کنید دلیل نمی‌شود آن فرد را از سر خود باز کرده و پست شهرداری رشت را برای آنان در نظر بگیرند، شهر رشت مرکز استان گیلان با قدمت تاریخی و فرهنگی است، این روزها حال رشت خوب نیست و فرصت اشتباه مجدد نیز وجود ندارد و توصیه بنده از به دوستان این است که پای خود را از روی گردن این شهر که نای نفس کشیدن ندارد، بردارند و اجازه بدهند در این فرصت باقی‌مانده از شورای پنجم کار مثبتی انجام شود، نه اینکه به‌صرف رابطه‌های دوستی و شرایط دیگر شهردار رشت انتخاب شود.
ذاکری تاکید کرد: آن‌هایی که می‌بایست از صحبت‌های بنده متوجه موضوعات می‌شدند، قطعاً آگاه هستند، اما در جلسات بعدی قطعاً نه باکی از استعفا از شورا دارم و نه باکی از گفتن حقیقت پس در صورت ادامه این روند ضمن تقدیم استعفا، حقایق را خواهم گفت.