تسهیل روند اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینان در دستور کار ادارات قرار گیرد
تسهیل روند اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینان در دستور کار ادارات قرار گیرد
واحدهای تولیدی باید با کارکردن بر روی برندسازی و طراحی زمینه شکوفایی بیش از پیش تولیدات خود را فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان؛ ادارات  به دنبال  قوانین و راهکاری هایی باشند که  موجبات تسهیل روند اشتغالزایی  و حمایت از کارآفرینان را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ کیمیا تنهایی در جلسه کارگروه اشتغال صندوق خرد زنان روستایی  با تاکید  بر لزوم شناسایی کامل زنجیره کامل، تامین، تولید و بازاریابی در حوزه های اقتصادی، اظهار داشت: دستگاه های متولی  به دنبال  قوانین و راهکاری هایی باشند که  موجبات تسهیل روند اشتغالزایی  و حمایت از کارآفرینان را فراهم کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان، توجه ویژه به مقوله  آموزش فعالان عرصه تولید و برنامه ریزی در این زمینه را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی باید با کارکردن  بر روی برندسازی و طراحی  زمینه شکوفایی بیش از پیش تولیدات  خود را فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم استاندارد سازی و برندسازی محصولات و راه اندازی شبکه های فروش آنلاین، تصریح کرد: کارآفرینان باید مورد حمایت مالی قرار گیرند تا با نیرویی مضاعف در انجام کار خویش به سوی پیشرفت گام بردارند.

تنهایی با ابراز امیدواری در خصوص حل مشکلات پیش روی تولید از طریق همفکری با کارآفرینان، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت ها از قبیل در اختیار گذاشتن فضای مناسب و همچنین اعطای تسهیلات حمایتی، شرایط مناسبی برای کارافرینان فراهم شود.

 معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به همه حلقه های زنجیره اشتغال و تولید، اظهار داشت: این زنجیره دارای حلقه هایی است که از سطح آموزش های اشتغال زا تا تامین مالی و پشتیبانی و بازار فروش را در بر می گیرد.

سیده زهرا میراعلمی، ادامه داد: به منظور تحقق کامل این فرایند، لازم است پیش بینی ها و به تبع آن اقدامات لازم را در هر سطحی در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه صندوق های خرد زنان، با اتکا به پتانسیل ارزش آفرینی اقتصادی بانوان در حال بسترسازی جهت ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: صندوق خرد زنان روستایی اقدامی موثر برای تکمیل حلقه های این زنجیره است و این پروسه می تواند از حمایت های چند سطحی در زمینه های دریافت تسهیلات، آموزش، تولید و بازار فروش، برخوردار شود.

میراعلمی با تاکید بر احیای فعالیت این صندوق در برخی از روستاها، افزود: با تکیه بر اهتمام مضاعف مدیران و اقدامات کارشناسی شده، می توان زمینه پایداری  و توسعه فعالیت های این صندوق  را فراهم نمود.