بازدید ۱۰۰۰ مدرسه گیلان از سوی گروه های نظارتی در حوزه بهداشت
بازدید ۱۰۰۰ مدرسه گیلان از سوی گروه های نظارتی در حوزه بهداشت
استاندار گیلان با اشاره به بازدید بیش از هزار مدرسه از سوی گروه های نظارتی در حوزه بهداشت، اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی در مراکز آموزشی ضروری است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن غدیر استانداری ضمن اشاره به آغاز سال تحصیلی در شرایط کرونایی، گفت: هدف، حفظ سلامت در کنار فعالیت است.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با نظارت گروه‌های بازرسی بیش از هزار مدرسه مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

استاندار حفظ سلامت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را هدف اصلی مسئولان دانست و تصریح کرد: مدیران جهت رعایت اصول بهداشتی در مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نظارت بیشتری داشته باشند.

زارع با تاکید بر اینکه کمیته‌های آموزش و فضای مجازی از طریق رسانه‌های فعال به تولید محتوا برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های آموزشی را جدی بگیرند، افزود: اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم کمک بزرگی به کادر درمانی خواهد کرد.

وی تلاش‌های دولت و مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط سخت تحریمی جهت مقابله با ویروس کرونا را مهم برشمرد و گفت: روشنگری‌های لازم جهت رعایت پروتکل‌ها در فضای مجازی گسترش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین ماسک مورد نیاز شهروندان به ویژه دانش آموزان، تصریح کرد: هیچ دانش آموز علاقمند به آموزش نباید به دلیل نداشتن ماسک، از حضور در مدرسه محروم شود و تمام تلاش ما فراهم سازی شرایط مناسب برای حضور دانش آموزان در مدارس است.

  • منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش استان گیلان