بازدید استاندار گیلان از روستاهای بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار و دیدار صمیمانه با مردم
بازدید استاندار گیلان از روستاهای بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار و دیدار صمیمانه با مردم
استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه توسعه محور به روستاها دارد و این مهم باید در گیلان هم به درستی پیگیری و اجرا شود، تاکید کرد: توسعه روستاها و فراهم کردن زیرساختهای لازم و امکانات در مناطق کم برخوردار دغدغه جدی مسئولان باشد.

به گزارش  پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گیلان؛ صبح روز بیست و هشتم مهرماه، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در ادامه سفرهای شهرستانی خود با محوریت دیدار چهره به چهره با مردم و بازدید از مناطق دوردست و کمتربرخوردار گیلان، به همراه سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی استان از روستاهای بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار به صورت میدانی بازدید و ضمن شنیدن مسایل و درددل اهالی روستاهای سندس، دفراز،گلنگش، سی دشت و رشی از توابع این بخش در ارتفاعات رودبار، دستورات لازم برای رفع مشکلات شان را صادر کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مشکلات روستاهای شهرستان رودبار گفت: دولت سیزدهم نگاه توسعه محور به روستاها دارد و این مهم باید در گیلان هم به درستی پیگیری و اجرا شود چرا که برخورداری از خدمات مطلوب حق روستاییان است.

وی با بیان اینکه چندمین بار است که به رودبار سفر می کند، افزود: حل مشکلات روستاها در اولویت دولت سیزدهم است.

دکتر عباسی  ضمن بازدید از روند اقدامات انجام شده و بازدید از پل و رانش جاده روستای سندس و تاکید بر حل این مسایل، به مشکل آب شرب و راه منطقه دفراز رودبار اشاره و اظهار کرد: راه دسترسی روستای دفراز به گلنگش وضعیت خوبی ندارد و باید ظرف کمتر از یک ماه تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

وی با اشاره به نزدیکی به فصل سرد سال تاکید کرد تا قبل از رسیدن  به فصل برف و باران، عملیات اجرایی راه دسترسی مردم این منطقه از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آغاز شود.
استاندار گیلان با اشاره به تنش‌های آبی در برخی نقاط استان، دستور رسیدگی و حل مشکل آب شرب منطقه دفراز رودبار را داد و بیان کرد: آب شرب یک مسئله حیاتی و مهم است و باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

وی از مسئولان خواست ضمن حل مشکلات منطقه، نتایج اقداماتشان را به استانداری گزارش دهند.

استاندار گیلان در ادامه بازدیدهای خود، با اشاره به مشکلات طرح هادی و محیط زیست روستای سی دشت و رشی رودبار به مسئولان یک هفته برای حل آنها فرصت دارد.

دکتر عباسی با انتقاد از تغییر بافت روستایی به ویلانشینی و شهری افزود: سبک زندگی روستایی نباید دستخوش تغییر شود و توسعه روستاها با حفظ بافت و سبک زندگی روستایی صورت گیرد.
وی ادامه داد: نباید اجازه دهید برخی افراد و غیر بومی‌ها با ساخت خانه‌های چند طبقه‌ای و ویلایی چهره روستا را تغییر دهند.

استاندار گیلان با تاکید بر توسعه فعالیت‌های کشاورزی در روستاها، بیان کرد: طرح توسعه زیرکشت توت فرنگی در روستای سی دشت باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر عباسی با بیان اینکه برخورداری از خدمات مطلوب حق روستاییان است، اضافه کرد: توسعه روستاها و فراهم کردن زیرساختهای لازم و امکانات به مناطق کمتربرخوردار دغدغه جدی مسئولان باشد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان