بازدید فرماندار رشت از کارخانه کودآلی و زباله سوز لاکان
بازدید فرماندار رشت از کارخانه کودآلی و زباله سوز لاکان
فرماندار رشت با تاکید بر لزوم رفع اصولی معضل زباله شهرستان با تکیه بر رویکرد جامع و همه جانبه نگر، خواستار تسریع در روند اجرای طرح توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز لاکان شد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی فرماندار رشت به اتفاق نمایندگان،  شهردار و رئیس شورای شهر رشت از روند اجرای پروژه توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز لاکان بازدید کردند.

فرماندار رشت در حاشیه این بازدید با بیان اینکه حل معضل زباله نیازمند نگاه جامع و همه جانبه به این مهم است، افزود: در جهان امروز، حل مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زباله به یکی از دغدغه های اصلی بشریت تبدیل شده است و اثرات نامطلوب زباله در بروز بیماری ها و فرایندهای مختلف زیست محیطی، خودش را نشان می دهد.

مهندس فتح اللهی با تاکیدبر اینکه حل مشکلات زباله رشت نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها است و شهرداری به تنهایی قادر به حل آن نخواهد بود، تصریح کرد: به طور یقین اگر همه جزئیات و جوانب موضوع زباله را در نظر نگیریم و مطالعه لازم در خصوص آن انجام نشود، در این زمینه موفق  نخواهیم شد.

وی با اشاره به وجود انواع راهکارهای علمی و تجارب دیگر کشورها در کنترل این بیماری، اظهار داشت: امروز با وجود تکنولوژی روز، روش های مختلفی در جهت حل این معضل وجود دارد که لازم است با بررسی دقیق، از مناسب ترین تکنولوژی استفاده نماییم.

رئیس کارگروه پسماند شهرستان رشت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان و سایر مسئولان کشوری،  گفت: با توجه به اهمیتی که این موضوع برای شهرستان و استان دارد باید همه دستگاه های پای کار بیایند و پیگیری آن به صورت مستمر انجام شود.

شهردار و نمایندگان رشت نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرایی توسعه کارخانه کود آلی و احداث زباله سوز، خواستار تدوین برنامه ای جامع و کامل در راستای رفع معضل زباله در شهر رشت شدند.

گفتنی است کارخانه کود آلی لاکان با ظرفیت تبدیل ۵۰۰ تن زباله در روز به دلیل مشکلات مختلف با ظرفیت ۲۰۰تن زباله در روز مشغول به کار است که قرار است ضمن بازگشت  به ظرفیت اصلی، با توسعه مجدد آن ظرفیت آن به ۱۰۰۰ تن در روز برسد.