ادای احترام فرماندار رشت به شهدای والامقام انقلاب
ادای احترام فرماندار رشت به شهدای والامقام انقلاب
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛

در نخستین روز از دهه فجر، فرماندار رشت در معیت استاندار گیلان با حضور در گلزار شهدای رشت و اهداء شاخه های گل، به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرد.

در نخستین روز از دهه فجر، دکتر ارسلان زارع با همراهی معاونان استانداری، فرماندار رشت و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در گلزار شهدای رشت حضور یافتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
وی در حاشیه برگزاری مراسم آغاز ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در گلزار شهدای رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهم بهمن سالروز ورود عزتمندانه بنیانگذار فقید سعید جمهوری اسلامی، طلیعه پیروزی انقلاب و رهایی ملت بزرگ ایران از استبداد و استعمار است.

استاندار گیلان اظهار کرد: استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی به نقش موثر شهدای انقلاب اسلامی در تحقق این پیروزی بزرگ اشاره کرد و افزود: به همین سبب ، هرساله برنامه‌های دهه مبارک فجر، با تجدید میثاق با شهدای عزیز انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به شرایط ناشی از شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: به همه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص اجرای برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی تأکید شده است.

وی اظهار کرد: براین مبنا، جشن پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های دهه فجر با تعداد محدود همراهان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده ماسک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس شرایط کرونایی عمده برنامه‌های افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی به صورت نمادین و با استفاده از بستر فضای مجازی و رسانه ای برگزار می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد، خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و تلاش خدمتگزاران و همت بخش خصوصی در فاصله هفته‌ دولت تا دهه فجر امسال، ۸۹۵ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده‌ است.

دکتر زارع ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها برای یک‌هزار و ۲۲۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها در طول ایام دهه فجر امسال در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسند.