استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان جهت احداث مسکن در طرح نهضت ملی
استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان جهت احداث مسکن در طرح نهضت ملی
بنیاد مسکن نهادی است که با هدف رفع محرومیت از جامعه تشکیل‌ شده و در راستای این هدف باید میزان خدمات‌رسانی به قشر محروم و بی‌بضاعت جامعه را افزایش داده و برای رفع نیازهای این قشر تلاش و جدیت بیشتری شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس پیمان ضیائی مدیرکل  اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گیلان با حضور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با مهندس حامد دائمی دیدار نمود.

در این دیدار مهندس دائمی گفت: بنیاد مسکن نهادی است که با هدف رفع محرومیت از جامعه تشکیل‌ شده و در راستای این هدف باید میزان خدمات‌رسانی به قشر محروم و بی‌بضاعت جامعه را افزایش داده و برای رفع نیازهای این قشر تلاش و جدیت بیشتری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: یکی از فعالیت ها و اقدامات مهم بنیاد مسکن با مشارکت دولت و نهادهای انقلابی تامین زمین جهت احداث مسکن برای آحاد مردم جامعه است.

وی با بیان اینکه، این دو مجموعه دارای اهداف مشترکی در راستای خدمت به محرومین هستند و می توانند با گسترش تعاملات خدمات مطلوبتری به مردم ارائه کنند، افزود: بنیاد مسکن در راستای عمل به منویات رهبر کبیر انقلاب، تاکنون ماموریت خود مبنی بر ساخت مسکن برای محرومین، عمران روستایی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی را با موفقیت به انجام رسانده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به سهمیه استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: این نهاد تامین زمین در روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار داد.

 وی از شناسایی اراضی ملی و مستثنیات و اراضی تحت اختیار نهادهای حمایتی خبر داد و بیان کرد: تعیین تکلیف این اراضی در شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی استان در حال انجام بوده و به زودی به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

در ادامه  مدیرکل  اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ضمن تشکر از خدمات و فعالیت های ارزشمند این نهاد انقلابی، آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها برای خدمت به محرومین با مجموعه بنیاد مسکن واجرای طرحهای متنوعی در شهرها و روستاها اعلام کرد.

 ضیایی با بیان اینکه بخشی از اراضی بنیاد مستضعفان برای نهضت ملی مسکن معرفی شده است افزود:  زمین‌ها در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهد گرفت و بر اساس توافق به ‌عمل آمده قدرالسهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب مسکن به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد و مابقی زمین‌ها در اختیار سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد.

در این دیدار در خصوص مباحثی همچون برنامه ریزی برای توسعه روستایی و در اختیار دادن اراضی تحت تملک بنیاد مستضعفان در جهت احداث مسکن، تامین زمین در برای متقاضیان روستاهای سطح استان، همکاری در صدور اسناد مالکیت و نحوه الحاق اراضی بنیاد مستضعفان به محدوده طرح هادی همفکری و تبادل نظر انجام پذیرفت.

در این دیدار مدیر املاک بنیاد مستضعفان، رئیس امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و کارشناس مرتبط نیز حضور داشت.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان