پژوهش‌های کاربردی جهت افزایش موالید در گیلان ضروری است
پژوهش‌های کاربردی جهت افزایش موالید در گیلان ضروری است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت پژوهش های کاربردی با رویکردهای اقتصادی برای افزایش موالید در گیلان تأکید کرد و گفت: باید مداخلات اقتصادی در کنار مداخلات فرهنگی و اجتماعی به جدیت در دستور کار متولیان امر و دانشگاه ها قرار گرفته و طرح‌های پیشنهادی در این رابطه به ستاد استانی و ملی ارائه شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، نشست دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر اعضای  قرارگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر ترویج مستمر و بدون وقفه فرهنگ زادآوری، اظهار کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی فرزند آوری در گیلان با توجه به هرم جمعیتی حاکم بر آن لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات و مداخلات پزشکی در حفظ و افزایش جمعیت در گیلان، افزود: طرح‌هایی نظیر نفس و یا درمان زوج‌های نابارور در کنار مشوق‌های اقتصادی از جمله اشتغال در افزایش جمعیت بسیار مؤثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تعیین راهکاری علمی و اقتصادی پیرامون فرزند آوری و افزایش زادوولد در گیلان تأکید کرد و گفت: یافتن راهکاری علمی مبتنی بر پژوهش‌های کاربردی با مشارکت کارشناسان بودجه و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سایر متولیان امر در خصوص فرزند آوری به جهت پیشنهاد به ستاد استانی و ملی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، ضرورت دارد.

دکتر آشوبی با اشاره به تهدیدات کاهش نسلی در کشور و گیلان، افزود: با اینکه هنوز وضعیت گیلان به سطح بحرانی نرسیده در بسیاری از بخش‌های تخصصی و مهارتی با کمبود نیرو مواجه‌ایم که نمونه بارز آن کمبود پزشکان متخصص از جمله در رشته بیهوشی، قلب و دیگر رشته‌های خاص است.

وی به تلاش مجاهدانه و بی‌وقفه کادر سلامت استان در راستای تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و گفت: کادر بهداشت و درمان در همه مناطق روستایی و شهری نظام سلامت گیلان برای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در تلاش هستند و خوشبختانه فرهنگ حمایتی خوبی در همین رابطه ایجاد شده است.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان